Onani

brevkassespørgsmål

Onani

brevkassespørgsmål af
Anonym
12 år
Oprettet 1 år 8 måneder siden

Jeg er 12 pr og onanere jeg tår IKKE at snakke med nogle om det. Jeg synes bare det er så rart 😰plzz hjælp😩😔

Svar:

Hej dig,

Jeg vil gerne starte med, at sige at der er intet flovt i at onanere, uanset om man er pige eller dreng.

Derudover er det rigtig god måde at lærer sin krop på i forhold til, hvad man kan lide og hvad man ikke kan lide. Det er meget forskelligt fra person til person, hvor åben man er i forhold til, at tale om onani. Nogle har intet imod at tale åbent om det, og for andre er det noget meget privat og en intim ting, som man ikke taler med andre om.  Det ene er ikke mere rigtigt end det andet.

Det er meget forskelligt, hvornår man begynder at onanere og især som pige. Nogle synes det er ulækkert (hvilket det på ingen måde er!) men nogle synes også det kan være grænseoverskridende, at skulle røre ved sig selv. Du er stadig meget ung og derfor er det ikke unormalt, at det for mange kan være svært at tale med andre om og at det ikke er alle af dine jævnaldrende som er begyndt at onanerer. Du skriver, at du ikke tør at snakke med nogle om det, jeg er usikker på om, det er fordi du er flov over det eller om det er noget andet der ligger til grund for det. Fælles er dog, at der intet flov over at onanere og det er noget de fleste gør. Mit bedste råd er, hvis du har mod på det, så snak med dine veninder om det. De fleste gange, kræver det blot at der er en som tør at starte samtalen, så viser det sig ofte, at der er flere som har det på samme måde eller kan genkende det.

Hvis du har flere spørgsmål om onani, kan du læse mere om onani for piger her, ellers er du velkommen til at skrive ind igen.

Jeg håber du kan bruge mit svar.

Vh. Anja

cyberhusfabiennes billede
Anja fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål