Onani

brevkassespørgsmål

Onani

brevkassespørgsmål af
Tobias
16 år
Oprettet 4 år 1 måned siden

Er det usundt ikke at onanere ift. at man ikke får brugt sædsæller?

Svar:

Hej Tobias,

Der dannes hele tiden nye sædceller og sædceller går hele tiden til grunde, så der kan ikke ske en ophobning af sædceller i testiklerne. Det er derfor ikke usundt ikke at onanere, da der ikke i den forstand er en bestemt mængde sædceller man skal have brugt.

På samme måde kan man heller ikke onanere for meget, for igen bliver der hele tiden dannet nye sædceller. Dog kan der blive tale om, at onanien har taget overhånd, hvis det begynder at være ubehageligt, eller hvis det begynder at gå ud over ens andre gøremål og sociale forpligtelser. Hvis det gør det, bør man søge læge. Men hvis ikke kan man bare give den gas.

Jeg håber det gav dig svar - ellers er du velkommen til at skrive igen!

Mange hilsner,

Siv

Sivs billede
Siv fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål