Onani
brevkassespørgsmål af
Anonym
15 år
Hver gang jeg får lyst til og onanere hiver jeg bare frem og tilbage og jeg kender ikke andre muligheder kan i prøve og hjælpe mig til andre muligheder end bare og hive frem og tilbage?

Svar:
Hej!
Tusind tak for dit spørgsmål! Det du spørger om, er faktisk større end du måske lige tror. Der er nemlig flere ting til onani end man måske lige tror ved første blik, så det er helt vildt fedt at du stiller spørgsmål.
Jeg vil lige starte med at nævne at seksualitet, og derfor ens nydelse med sig selv også, er så forskellige. Alle er unikke i deres egne behov, smag og idéer om hvad der føles godt. Hvad der føles godt for en person, betyder ikke nødvendigvis du vil finde noget nydelse fra det.
Men det betyder ikke at jeg vil prøve at komme med nogle af mine umiddelbare tanker alligevel 😊
Helt lav praktisk er der hvad man aktivt gør af bevægelse. Altså som du selv beskriver med at tage din hånd frem og tilbage. Her kan man gøre forskellige ting med tryk, tempo, prøve sin anden hånd og eventuelt lege med rytmen. Du kan også prøve at lege med forskellige håndgreb. Er det anderledes når det er enkelte fingre og ikke hele hånden? Og ændre det sig måske hvis du skifter placering på selve skaftet? Det kan give forskellige følelser ud fra hvordan man leger med de her dele af processen.
Noget man også kan lege lidt med, som kan give en anden følelse når man kommer, er noget der hedder edging. Edging er en teknik hvor man bygger sig op til at komme, men stopper lige inden, også begynder igen. Det er en måde at lege med at ”tippe over” og kan give en anden oplevelse som nogle mennesker virkelig nyder.
Noget andet du kan prøve at udforske, er at anal stimulering. Mænds prostata, som ofte bliver kaldt et g-punkt, sidder nemlig ikke så langt inde analt. Nogle mennesker nyder virkelig denne form for stimuli, og det kan give en helt ny sensation af nydelse at arbejde med. Her er det en rigtig god idé at bruge glidecreme, da det ellers godt kan være tørt og svært at arbejde med.
Udover alt det praktiske, kan du også kigge på det, der foregår omkring selve onanien. Hvis du for eksempel er vant til at se porno, kan det give en helt anden oplevelse at prøve at læse erotik – (historier eller tekster skrevet for at tænde læseren) og mærke, om det ændrer noget for dig. Nogle mennesker opdager, at det medie, de bruger til at udforske det seksuelle, kan gøre en stor forskel for oplevelsen. For nogle kan det være mere pirrende at læse en beskrivelse af en berøring, end at se den ske, fordi fantasien får mere plads til at udfolde sig.
Der er en masse andre ting jeg kunne snakke ind i, men jeg tænker du forstår hvad jeg prøver at sige. Når man er intim, også med sig selv, kan alt muligt være med til ændre oplevelsen. Nogle mennesker tænder på ikke at kunne se noget og blive tvunget til at fokuserer på hvad man er i gang i, berøring med isterninger, at mærke en bestemt slags stof, brystvorte stimulering og så mange andre ting.
Det vigtigste er, at du gør det på en måde, der føles tryg og rar for dig. Det kan nogle gange godt tage lidt tid før man finder ud af hvad der virkelig tænder en, men hvis du giver dig selv lov til at være nysgerrig og lege lidt med forskellige måder, lærer du gradvist din egen krop bedre at kende.
De bedste hilsner
Juni fra Cyberhus