Når modet det svigter
brevkassespørgsmål af
Fodbold-dreng
10 år
Når modet det svigter og alt jeg frygter er lige her ville jeg ønske nogen tog mig i hånden og sagde frygt ej hjælpen er på vej. Hej jeg en 10årig dreng og. Har ikke det godt hjemme jeg prøver heletiden at be om hjæp men jeg går i lås jeg vil ønske min lære kunne se på mig jeg ikke har det godt

Svar:
Kære dig,
Sikke en fin start du skriver her - det siger meget om, hvor du står lige nu. Det kan nemlig være rigtig svært at bede om hjælp, og det er helt ok. Jeg synes det er rigtig flot at du selv er klar over at du har brug for hjælp og at du gerne vil gøre noget ved det. Nu hvor det er svært for dig at spørge din lærer direkte, hvad tænker du så om at skrive et brev til ham/hende? Det behøver ikke være et langt brev - jeg tænker du kan nøjes med at skrive lidt som du har gjort her. At det er svært for dig at bede om hjælp, men at du har det svært derhjemme og at du godt kunne tænke dig at snakke om det. Så vil din lærer tage fat i dig og spørge mere ind til det. Jeg synes i øvrigt det er så fint at du har lyst til at snakke med din lærer om, hvordan du har det - det er vigtigt at få snakket med nogle når man har det svært og det kan være rigtig godt at få en snak med sin lærer.
Jeg håber du kunne bruge svaret og at du kan få formuleret et lille brev til din lærer. Husk du også altid er velkommen i vores chat.
De bedste hilsener,
Charlotte