Ny flirt er til BDSM.
brevkassespørgsmål af
Frida
22 år
Hejsa. Jeg er en pige som er begyndt at date en fyr, som jeg har kendt siden november. Vi har sjovt sammen og har god kemi når vi snakker sammen. Men så begyndte det for nyligt at blive lidt mere romantisk og sexuelt. Og nu har jeg så lige fundet ud af, at han tænder på BDSM, men hvor det er mig, der skal være “ond” ved ham, fx kalde ham grimme ting og slå ham og bare være modbydelig over for ham. Og det har jeg VIRKELIG ikke lyst til. I starten troede jeg bare det var en joke, men det kan jeg se nu, at det ikke er, for han bliver ved med at bringe det på banen. Jeg har før sagt at det slet ikke er mig at behandle en jeg godt kan lide sådan, også selvom han selv kan lide det. Tværtimod finder jeg det virkelig “umaskulint” og bare ubehageligt at han ønsker at jeg skal være ond ved ham. Jeg forstår godt BDSM og ved også godt at det er “normalt” at tænde på de her ting, både for kvinder og mænd, men det har virkelig været et turn-off for mig, og jeg tror ærligt talt ikke, jeg kan være sammen med en fyr som tænder på sådan nogle ting, når jeg decideret bliver frastødt af det. Vi har som sagt kun kendt hinanden siden november, så jeg ved bare heller ikke hvordan eller om jeg overhovedet bør sige til ham, at jeg ikke føler vores forhold kan lykkes af den årsag. For før han begyndte at nævne de her sexuelle fantasier, var vi på meget kort tid ellers kommet meget tæt på hinanden psykisk og allerede hurtigt udviklet et bånd. Jeg ved derfor at det vil såre ham, uanset hvad min årsag er til at “fravælge” et romantisk forhold med ham. Jeg ved også, at han har noget stærkere følelser for mig, end jeg har for ham, og at det netop skyldes de her BDSM ting, han for nylig har bragt på banen… Hvordan løser jeg det på en ordentlig måde? Vh. Frida

Svar:
Kære du.
Puha for en situation, men hvor er det skønt at læse, at du tænker over det, passer på dig selv, og mærker efter hvordan det her er for dig! At du mærker at det her er langt over din grænse.
Som du selv også skriver, så er du nødt til at få det sagt, men også vigtigheden i at du ikke ønsker at såre ham og gøre ham ked af det. Jeg læser en kæmpe varme og omsorg for ham, når jeg læser dit brev, så jeg forstår virkelig godt dit dilemma i det her.
Det bedste vil jo være, at i en dag, hvor i bare sidder sammen, kan tale om det her med sex, og være helt ærlig og sige at du synes det er rigtig svært. At du virkelig ikke har lyst til at behandle ham på den måde, selvom du ved han tænder på det. Det bliver virkelig svært ikke at såre ham, men der er ingen tvivl om, at du også går enormt meget på kompromis med dig selv, på en måde der absolut ikke er rar for dig.
Kunne det være lettere for dig at skrive et brev til ham? Hvor du ærligt fortæller ham, at du er super bange for at såre ham, og det ønsker du virkelig ikke, men at du også ved, at du ikke kan undgå at gøre ham ked af det og såre ham, men at det virkelig er svært for dig, at skulle behandle ham på den måde?
Om i på nogen som helst måde kan finde et kompromis der er rart for jer begge at være i, hvor i begge kan nyde det? For det er ikke meningen at du skal få et helt turn of af det, samtidig er det heller ikke noget du bare skal "overkomme" når du kan mærke så tydeligt i dig selv at det er forkert for dig.
Måske kunne det give mening for dig at have nogle samtaler med nogen omkring det, og hvad det gør ved dig? Jeg tænker om måske headspace chatten hvor du kan være anonym kan være muligt. Her har de nemlig mulighed for at spørge lidt mere ind til det hele og på den måde hjælpe dig tættere på en måde du kan gribe det an på.
Her til sidst, vil jeg sige at jeg virkelig synes det er skønt at læse din kæmpe omsorg for ham og dig selv i det her, og at du passer på dig selv. Jeg håber det lykkes for dig at have en god snak med ham om det, hvor i forhåbentlig kan komme frem til en mulig måde for jer at fortsætte.