Nipple sucking?
brevkassespørgsmål af
Happy Girl
15 år
Jeg har været sammen med to drenge. Ved begge to opdagede jeg at de var meget glade for at tage den ene af mine brystvorter i munden og så lå de bare ligeså stille og suttede. De skiftede selv nipple. Jeg har også snakket med en af mine veninder som har en kæreste og hun siger han er også glad for "nipple sucking." Jeg har faktisk læst et sted at når drenge er så glade for det kan det føres tilbage til dengang de fik bryst som små. Er det rigtigt eller er det bare fake? I øvrigt vil jeg da lige sige at det også er megarart for mig at få suttet brystvorter så alle er jo glade. Håber ikke det er et dumt spørgsmål.

Svar:
Hej Happy Girl
Det er slet ikke et dumt spørgsmål.
Den teori du har læst om, at det skulle hænge sammen med amning som spæd, er populær men ikke videnskabeligt bevist. Den stammer primært fra ældre psykoanalytisk tænkning, men moderne forskning bakker den ikke op på nogen entydig måde.
Jeg tror den mere sandsynlige forklaring er neurologisk. Brystvorter hos både  mænd og kvinder er fyldt med nerver og er erogene zoner for de fleste mange mennesker.  Hjernen forbinder berøring af brystvorterne med nydelse og seksuel ophidselse, og det gælder altså ikke kun kvinder.
Studier har vist at en betragtelig andel af mænd oplever brystvorter som seksuelt stimulerende, selvom det varierer meget fra person til person. Nogle mænd synes næsten ingenting, andre synes det er meget behageligt.
Så det er sandsynligvis biologi og individuel nervefølsomhed og ikke barndomsminder om amning.
Mange hilsner Pedro