Meget stor udløsning
brevkassespørgsmål af
Tobias
19 år
Hej, Hver gang jeg får en orgasme kommer der helt vildt meget sæd ud, er det normalt eller er der noget galt med mig. På en normal uge får jeg 8-9 udløsninger

Svar:
Hej Tobias,
Tak for at du skriver her i brevkassen. Det kan være lidt svært at sige helt præcist, om din udløsning er helt normal ud fra det, du beskriver. En almindelig udløsning hos en voksen mand er omkring 1 teskefuld (2-5 ml), men det kan variere fra 0,1 ml til 10 ml, og stadig være normalt. Hvis det ikke er noget, der generer dig, tænker jeg ikke, at du skal være bekymret over om, der er noget galt med dig. Det lyder helt normalt med 8-9 udløsninger på en uge, men hvis du ikke har haft udløsning i et længere stykke tid, kan der godt komme mere sæd end normalt. Og så er det sundt at få orgasme, det frigiver en masse lykkestoffer i hjernen, som gør en godt tilpas.
Jeg håber, at du kan bruge mit svar, og at du kan slippe bekymringerne lidt og bare nyde den dejlige følelse af din orgasme.
De bedste hilsner
Jeanette