Nervøs når jeg snakker med ham
brevkassespørgsmål af
Maja
14 år
Har den her flirt og han er rigtig sød og sådan men hver gang han giver mig et kompliment som: du er smuk, dine blå øjne, du er sød osv... Ved jeg ikke hvad jeg skal sige og der bliver helt stille. Hvad skal man gøre når man får sådan et kompliment? især hvis man taler i telefon?

Svar:
Kære Maja
Hvor er det dejligt, at du har en flirt, som er sød, og som fortæller dig søde ting. Det lyder enormt dejligt, men jeg forstår også, at det måske giver anledning til en smule nervøsitet. Det, som du beskriver, er i hvert fald en situation, som jeg tror, at rigtig mange - både unge og gamle - kan genkende. Specielt hvis man ikke lige er det mest udadvendte eller sådan frembrusende menneske i forvejen. Men jeg tænker, at der er flere ting, som man kan svare. Man kan sige tak, eller man kan sige tak og så måske komme med et kompliment tilbage. Man kan også være helt ærlig og sige, at du slet ikke ved, hvad du skal sige. Det er i sig selv nok også en måde, hvor man kan vise, at man er smigret, og at det betyder noget, det den anden person har sagt.
Jeg håber, at det var svar på dit spørgsmål, og at du har fået lidt inspiration! Held og lykke med det hele og med kærligheden :-)
Mange hilsner
Amanda