Nedsat følelse i penis
brevkassespørgsmål af
Anonym
19 år
Kære Cyberhus. Jeg er en frisk ung mand på 19, som her fortiden ikke har kunne mærke noget når jeg onanere. Kan sagtens mærke når jeg får orgasme, men kan overhoved ikke mærke noget når jeg trækker mit forhud op og ned (kan selvfølgelig mærke når jeg rør på min tissemand) I sommeren 2022 havde jeg nogle ømme testikler hvor jeg gik til lægen + fik ultrascannet dem, hvor der heldigvis ikke var noget, men i den periode var der en uge hvor jeg havde samme problem med at jeg ikke kunne mærke noget, men det gik heldigvis så over igen (ved ikke hvad jeg gjorde). Har heller ikke sagt det til min læge eller nogle andre at jeg havde det problem i en uge. Nu har det så været her i nogle måneder. - Kan sagtens få den op og stå -Kan tisse normalt - Mit penishoved er lidt rød og måske også nogle små sår/røde prikker (men det genere ikke til hverdagen) Ved i hvad jeg eventuelt kan gøre for at få min følelse tilbage i Penis? Mvh Ung mand på 19. (hvis det er muligt vil jeg gerne have at der ikke bliver offentligjordt, men hvis ikke er det også ok :D)

Svar:
Hej du
Jeg er glad for at du skriver så jeg kan forsøge at hjælpe. Ud fra hvad du beskriver, har jeg svært ved at vurdere præcist hvad du eventuelt kan ”fejle”, og derfor vil jeg selvfølgelig anbefale at du tager til lægen på ny og får det undersøgt. Du beskriver lidt rødme og små sår/prikker, som måske kan være lidt svamp, som er ganske ufarligt og kan afhjælpes ved lidt creme, som man kan få ved lægen. Hvis du er seksuel aktiv kan det selvfølgelig også være godt lige at få et tjek for kønssygdomme, hvilket heller ikke er farligt men kan kræve behandling, som er vigtigt.
Du beskriver så fint at du stadig kan få orgasme og ud fra det tænker jeg at der på en eller anden måde må være noget følesans, hvilket jo selvfølgelig er godt. Desuden beskriver du at du kan få den op og stå og at der ikke er problemer med at tisse og ud fra det er jeg slet ikke bekymret for at der er noget alvorligt galt. Jeg tænker som sagt uanset hvad at det giver god mening lige at komme forbi lægen og få det undersøgt, så du kan få lidt ro i maven.
Håber det kan hjælpe og god bedring!