Må politiet kigge min taske igennem selvom det er friskole
brevkassespørgsmål af
William
15 år
Politiet kommer måske på min skole. Og da det er friskole må de så tjekke min taske og lommer

Svar:
Hej William
Rigtig godt spørgsmål.
Nu skriver du ikke rigtig noget om hvorfor politiet kommer på din skole, så jeg må prøve at gætte mig lidt frem. Hvis de kommer fordi der er foregået et eller andet, som de skal undersøge, så må de gerne tjekke din taske og dine lommer. Det kunne være, hvis de ved at nogle har solgt puffbars eller hvis der har været tyveri. Det var bare et par eksempler, men det kunne jo være mange forskellige ting.
Om det er en folkeskole, en friskole, en fodboldklub eller noget helt fjerde har ikke nogen betydning for om de må kigge i din taske eller dine lommer.
Mange hilsner Pedro