Model
brevkassespørgsmål af
Anonym
14 år
Hej Jeg har siden 2021 haft en stor drøm om at være model, men jeg ved ikke om jeg er høj nok. Jeg er ca 165 om aftenen og 167 om morgen, jeg vil gerne være runaway model som går catwalk. Tror du jeg er høj nok til det? Og har du nogle gode tips til hvordan jeg kan opnå min drøm og komme igang?:)

Svar:
Hej dig,
Efter at have undersøgt det lidt nærmere, kan jeg se at den normale højde for en kvindlig model er mellem 172-184 cm, dog er der også mange som er 170 cm. Selvom du på nuværende tidspunkt ikke har højden, betyder det ikke, at det ikke kan lade sig gøre. Piger stopper som regel med at vokse i højden omkring 17 års alderen.  I forhold til, hvordan du kan nå din drøm kan være svært for at svare på. Men en god start er opsøge nogle af de forskellige modelbureauer, der er i Danmark. Eller helt lavpraksis, finde mere information på deres hjemmeside. Desuden skal du være opmærksom, at når du er under 18 år, kræver det samtykke.
Afslutningsvis vil jeg gøre dig opmærksom på, at modelbranchen er et rigtig hårdt erhverv. Det er er erhverv, hvor dit udsseende kontant bliver målt og vejet ift. om en kunden vil booke dig til et job. Den afvisning man kan få, betyder ikke at man er grim eller ikke er tynd nok i virkeligheden. Samtidig er det et erhverv som hele tiden forandrer sig, og du skal hele tiden konkurrere med dine kollegaer. Det er en branche, hvor det er vigtigt at du hviler i sig selv og er mental stærk. Da det er vigtigt, at du har noget at stå imod med, da man vil møde krtisk af ens udseende.
Der er ingen, som siger, at du ikke kan vente et par år med at forfølge din drøm men når det er sagt, kan jeg godt forstå, at det er en drøm, du har haft længe.
Jeg håber du kan bruge mit svar.
vh. Anja