Forelsket

brevkassespørgsmål

Forelsket

brevkassespørgsmål af
Anonymt
13 år
Oprettet 2 år 1 måned siden

HJÆLP MIG!! Jeg er vild med en dreng fra min klasse vi har været kærester før, men han knuste mig hjerte ved at slå op og tage bileder af alt vi havde skrevet om og sendte det til alle i min klasse. Nu har jeg fået føelser for ham igen og er næsten 100% sikker på han ikke kan lide mig. HJÆLP!

Svar:

Hej du

Tak for dit brevkassespørgsmål. Det lyder som om, du står i en ret svær situation, og jeg er glad for, at du havde mod på at række ud efter hjælp her i brevkassen.

Ud fra det du skriver, bliver jeg i tvivl om, hvad det mon er, du helt præcist gerne vil have hjælp til. Er det at komme over forelskelsen? Eller er det at få ham spurgt om, om han mon stadig kan lide dig? Fordi jeg er i tvivl om det, så vil jeg svare på begge dele. Så er det op til dig, hvilke dele af mit svar, du kan bruge.

Du skriver, at du er blevet forelsket i en dreng fra din klasse, som du tidligere har været kærester med, men som ikke har behandlet dig særligt godt. Jeg kan godt forstå, hvis du synes, det er en rigtigt svær situation at stå i. På den ene side kan det være, at du savner ham og er glad for ham. Og på den anden side har han opført sig rigtigt ubehageligt overfor dig ved at sende billeder af jeres beskeder til andre, efter I slog op. Det er sådan, at man ikke selv vælger, hvem man bliver forelsket i. Men det betyder også, at man heller ikke altid skal gøre noget ved sin forelskelse. Nogle gange er det faktisk bedst at lade være. Det kan være rigtigt svært, men det er ikke umuligt at komme sig over en forelskelse. Noget af det, man kan gøre, er, at prøve at undgå personen i det omfang, man kan. Man kan snakke med sine forældre eller sine veninder om fordele og ulemper, og hvorvidt det er realistisk at blive kærester igen. Så kan man måske skrive nogle af ulemperne ned i en note på sin telefon, så man kan minde sig selv om, hvorfor man forsøger at bekæmpe forelskelsen, når det bliver svært. Man kan også prøve at holde sig i gang med andre ting, så man ikke så nemt kommer til at tænke på den person, man har følelser for. Og så bliver man nødt til at give det tid og have tålmodighed. En forelskelse forsvinder som regel ikke fra den ene dag til den anden, men hvis man giver forelskelsen mindre opmærksomhed, så vil den på sigt blive mindre.

Der er også den mulighed, at du skriver herind, fordi du gerne vil have hjælp til, hvordan du kan snakke med drengen om dine følelser for ham. Hvis det er sådan du har det, så kan det være en god idé at få det gjort. Det kan gøres over besked eller ansigt til ansigt. Måske er det rarest for dig at snakke med ham ansigt til ansigt, så han ikke deler flere af jeres beskeder? Det kan være, du kan fange ham i et frikvarter, eller måske kan du trække ham til side efter skole og snakke med ham på tomandshånd. Jeg tænker, at det kan være rigtigt rart at få klar besked om, hvordan han har det med dig, så du ikke behøver blive ved med at spekulere over det. Man kan nemlig hurtigt bruge rigtigt meget tid på det, hvor det nogle gange ville være bedre at få klar besked. Det kan være, at han har det på samme måde som dig, og det vil måske være rart for dig at vide. Det kan også være, at han ikke har det på samme måde som sig, og det kan være rigtigt svært at få at vide. Der er ikke nogen, som har lyst til at blive afvist, for det er ikke særligt rart. Men så ved du det og kan rette dit fokus mod andre søde drenge, som måske gerne vil være sammen med dig.

Jeg synes også, at du måske skal overveje, at der er en risiko for, at han godt kan finde på at dele jeres beskeder med andre igen. Der kan være mange grunde til, at han tænkte, at det var en god idé at gøre. Men jeg kan kun forestille mig, hvor ubehageligt det må have været for dig at stå i den situation. Det er naturligvis ikke sikkert, at han kunne finde på at gøre det igen. Men jeg synes, at du skal gøre op med dig selv, om det er en risiko, du er villig til at løbe.

Jeg ønsker dig al held og lykke, uanset hvad du vælger at gøre.

De bedste hilsner
Marie

Nikitass billede
Marie fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål