Mine brystvorter
brevkassespørgsmål af
C
14 år
Mine brystvorter er meget mørke og sket ikke som de andre pigers. Jeg synes de ser mærkelige ud. Er det normalt og hvad synes drenge om det.

Svar:
Hej du
I din alder er det enormt normalt at være lidt i tvivl om, ens krop er okay og om den er normal. Og udfra dit spørgsmål vil jeg sige at du er helt normal, fordi det normale faktisk er, at vi alle ser forskellige ud. Skørt, men det er rigtigt nok!
Måske kan du se forskelle hos de andre pigers bryster. Nogle er større end de andres, nogle er skæve, nogle hænger og nogle har to forskellige størrelser. Og i forhold til brystvorter er det fuldstændig det samme. De kan stikke ud og ind og sidde i forskellige højder. De kan også have forskellige farver, ligesom du beskriver. Det er sådan, piger ser ud, og ikke en eneste pige er helt den samme som de andre.
Den gode nyhed i forhold til drengene er, at deres smag også er forskellig. Så nogle kan lide de skæve bryster og nogle kan lide de små, ligesom der også vil være nogle, der synes om lige præcis dine bryster/brystvorter. Og u virkeligheden så vil drengene først og fremmest kunne lide hele dig, og så er brystvorter, baller eller noget helt tredje, slet ikke så vigtigt.
Så...jeg håber, du føler dig mere rolig, efter at du har læst svaret her.
Tanker fra
Mai