Push-up
brevkassespørgsmål af
Hende der
14 år
En dag jeg kedede mig lidt skrev jeg med nogen af de andre og vi blev så enige om at løbe sammen en dag hos en af pigerne og hygge lidt. Vi var en del, både piger og drenge. Jeg havde fået en ny push-up bh og havde taget den på til en nedringet top. Jeg var jo enlig bare glad for at vise jeg havde fået push-up og jeg må da indrømme at drengene kiggede sygt meget. Okay jeg har da ret store bryster og min nye bh fik dem da godt nok til at svulme godt ovenud og drengene kunne slet ikke få øjnene fra dem. Jeg tænkte jo ikke så meget over det men jeg har bagefter fået kritik af de andre piger for at vise mig frem og bare ville tage drengenes opmærksomhed og åbenbart gerne ville i lag med dem. Pigerne er vildt jalux og det havde jeg jo slet ikke forstillet mig. Skal jeg la vær og bruge min push-up bh igen eller skal jeg bare inorere det? Hvad tænker i?

Svar:
Kære søde dig
Jeg tror ærligt  du bare var super glad for din nye bh og ikke havde nogen bagtanker med det, men at de andre piger har så nok misforstået dig her. Det er ret klassisk, at der kan opstå jalousi eller misforståelser i sådan nogle situationer, og især hvis drengene gav dig meget opmærksomhed.
Mine råd:
Du skal ikke stoppe med at bruge push-up bh, bare fordi andre piger føler sig truet eller jaloux, det siger mere om hvor usikre de er på sig selv. Du gjorde ikke noget forkert eller opførte dig på en bestemt måde ved at tage en push-up bh på, du var bare glad for den.
Hvis du vil undgå konflikter og/eller drama, kan du overveje at bruge en almindelig bh til andre hyggeaftener eller fester, men det er kun hvis du frygter det vil skabe problemer. Og jeg skriver ikke dette fordi du skal føle dig forkert men kun for at sige at det også er helt okay, at blot at vælge en lidt nemmere vej, hvis du ikke gider unødig fnidder eller føler du skal forklare dig hele tiden.
Hvis pigerne siger noget igen, kan du prøve at sige dette til dem:
"Jeg havde ingen tanker bag mit tøjvalg, jeg tog den bare på fordi jeg kan lide den. Det var ikke for at få opmærksomhed fra nogen. Det var aldrig min intention at der skulle komme problemer pga mit tøjvalg"
Hvis de stadig kører videre og mener du lyver eller stadig vil have opmærksomhed, så overvej at droppe konflikten, forså handler det nok mere om deres egne usikkerheder end om dig.
Det føles måske ikke sådan, men når piger opfører sig på den måde har det meget ofte noget at gøre med, at de selv er usikre, og for at få det bedre med sig selv kan man altid prøve at rive en anden ned, der har noget man ikke selv har, eller gør noget man ikke selv tør, men som man gerne have eller turde.
Gør hvad du føler dig mest tilpas med her. Du er ikke forkert ligegyldig hvilket tøjvalg du vælger.
Med venlig hilsen Kylie.