Mit Tis

brevkassespørgsmål

Mit Tis

brevkassespørgsmål af
Anonym
17 år
Oprettet 3 år 1 måned siden

Hej. Over de seneste par uger har jeg haft en svigende følelse når jeg tisser, og har skulle tisse en del,  på et tidspunkt begyndte mit tis og blive klumpede, jeg aner ikke hvad det er? Tror ikke det er blærebetændelse siden jeg er en dreng.

Svar:

Hej - og mange tak for dit gode spørgsmål :-)

Da du både oplever en "svigende" fornemmelse når du skal "tisse", samt at skulle opleve at "tisse en del", kombineret med at urinen kan være "klumpede" kan tyde på, at du kunne have en blærebetændelse, hvilket er den hyppigste årsag til at det "gør ondt" når man skal "tisse" hos mænd. Som regel er det en meget velkendt tilstand hos pigerne, men drengene kan også godt få det.

Derudover kan der være tale om andre bakterier, som kan sidde i urin-røret og som også kan give smerter, når man skal "tisse".

Heldigivis kan alt det som jeg har nævnt, behandles med antibiotika, som er noget medicin der kan slå "bakterierne" ihjel..

Min klare anbefaling er, at du opsøger din egen læge, som kan lave en tisse-prøve, og finde ud af, om der er nogle bakterier som skal behandles med antibiotika.  Det foregår super-hurtigt hos din læge, og det gør på ingen måde ondt at blive undersøgt :-)

Ingen grund til bekymring, men mit råd er, at du får det tjekket hos din læge, da det sagtens kan være en blærebetændelse eller bakterier som sidder i urin-røret og som kan behandles med antibiotika :-)

Venlig hilsen

Khaled, Læge

Khaleds billede
Khaled fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål