Gravid af finger

brevkassespørgsmål

Gravid af finger

brevkassespørgsmål af
Pige på 14!!
14 år
Oprettet 3 år 9 måneder siden

Hej jeg er en pige på 14 år

og jeg er rigtig bange for om jeg kan være gravid!!! Min kæreste har givet mig finger en del gange, og er bare bange for at hvis han nu er er kommet, og så har rørt ved det, men at det er tørret lidt og så han har givet mig finger bagefter om der så, kan være risko for at jeg kan være gravid!!!! Hjælp hurtigat muligt!

- en meget nervøs pige!!

Svar:

Kære dig,

Godt at du skriver her i brevkassen, og jeg kan godt forstå, at du er bekymret. Man kan godt blive gravid, hvis en fyr har sæd på fingeren, når han stikker den op i en pige, men det er MEGET sjældent og meget usandsynligt, at det sker. For at blive gravid er der flere ting, som skal til. Sæden skal helt op til ægget, og det kommer den lettest, når en fyr har udløsning inde i skeden, der skal nemlig noget fart til for at sæden kommer hele vejen frem. Derudover skal han have haft sædceller på fingeren, og det er ikke sikkert, at han har haft udløsning eller, at han har rørt ved sig selv, inden han gav dig finger. Jeg kan sagtens forstå, at du bliver bekymret og har brug for et hurtigt svar. Jeg tænker ikke, at du behøver være bange for, om du er blevet gravid, men hvis din menstruation udebliver, så kan du tage en graviditetstest for at være helt sikker. Der kan også være andre grunde til at ens menstruation er forsinket. I fremtiden er det en god idé at tænke på en præventionsform, sådan at du ikke skal gå og være bange for graviditet. Du kan tage kontakt til din egen læge og snakke med ham/hende om det, og du kan også snakke med dine forældre, hvis du føler for det.

De bedste hilsner

Jeanette

Jeanettes billede
Jeanette fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål