Min pleje lillebror hader mig
brevkassespørgsmål af
Josefine
13 år
Hej min pleje lillebror på 9 hader mig vi bliv uvenner da han var iterne i skolen i frikvarteret jeg råbt af ham om han ikke kunne finde nogen på hans egen alder at lege med for jeg vil gerne være sammen med mine veninder han råbt han hader mig og løb efter mig men han bliv gal og en voksen tog os til samtale han ville. Ikke sige undskyld eller snakke hjemme snakker vi ikke og kommunen har fortalt ham jeg ked af jeg råbt men han vil ikke snak til mig jeg så ked af jeg såre ham

Svar:
Hej
Det er meget normalt gerne at ville være sammen med nogen på ens egen alder i skolen. Både brødre og søstre, hel- halv- pleje- og adoptivsøskende kan virke irriterende, og det er helt normalt, at der opstår skænderier en gang imellem. Typisk bliver man dog venner igen.
Det er selvfølgelig ærgerligt, at din plejelillebror ikke vil snakke med dig, men det sker en gang imellem. Du skriver ikke hvor længe det er siden, men var det i dag eller i går, tænker jeg ikke, du behøver at bekymre dig over det endnu. Bliver han ved resten af ugen, kan du prøve at snakke med dine forældre om det, så I kan blive venner igen.
Nogle gange har man bare brug for lidt tid for sig selv, før man er klar til at snakke og lege igen.
Med venlig hilsen
Luna