Jeg ike glad
brevkassespørgsmål af
Tino
9 år
Jeg skal ha sonde da jeg syg og ikke kan spise uden at kaste op men jeg bange for det min plejefamilie siger de holder mig i hånden og må os komme hjem igen men har grædt hele aften og os nu for jeg bange for læger min plejfar siger jeg må kom ud at købe en stor kasse LEGO bagefter men jeg vil helst gemme mig for det gør mig bare bange

Svar:
Hej
Ærgerligt, at du er syg. Det er vigtigt at få noget at spise, så det er derfor lægen vil give dig en sonde.
Detkan godt være lidt skræmmende med en sonde, men den vil hjælpe dig, give dig mad og energi, og både lægen og din plejefar vil også være der for at hjælpe dig. Lægerne er vant til at arbejde med børn, også børn der er bange. De er søde og rolige, og skal nok fortælle dig, hvad der sker. Hvis du fortæller lægen, at du er bange, vil han eller hun tage lidt ekstra hensyn.
God bedring
Luna