Min penis vokser ikke
brevkassespørgsmål af
Tobias
15 år
Hej Brevkasse.
Jeg vil rigtig gerne vide hvorfor min penis ikke vokser. Den er ikke vokset 1 cm længere siden jeg sidst målte den som 12 årig. Den er 21 cm nu, men gider ikke vokse.

Svar:
Hey Tobias
Størrelse fylder for rigtig mange, og de fleste drenge har nok været i gang med måle-øvelsen, så du skal i hvert fald vide, at du ikke er alene med din bekymring.
Mit bedste bud, på den manglende vækst, er at din penis har nået den størrelse den skal have, og derfor ikke vil vokse mere. En almindelig størrelse penis er mellem 10-18 cm, så din er allerede noget større end de fleste. Derfor tænker jeg ikke du skal regne med at den vil vokse mere.
Puberteten er en særlig tid, og der er ikke to kroppe der er ens. Nogle drenges penis vokser helt vildt lige i starten af puberteten, mens andres vokser ganske langsomt over mange år. Og så er der dem, hvis penis slet ikke vokser i de første år af puberteten, for så at eksplodere i vækst til sidst i puberteten. Det hele er lige normalt, og det tyder altså på at du hører til den gruppe hvis penis voksede meget i starten, og nu ikke vokser mere. Det lyder til at være lige som det skal være.
Mange hilsner
Lasse