Min penis
brevkassespørgsmål af
Lars
17 år
Hej, Er det normalt at man har store blodåre på sin penis. Har overvejet at gå til lægen, men er bange for at jeg får en ufrivillig rejsning. Hvad skal jeg gøre?

Svar:
Kære du
Mange tak for dit brev.
Du spørger til om det er normalt at man har store blodårer i sin penis. Ja, det korte svar er at det er helt normalt.
Grunden til at der er nogle store blodårer, er at det kræver en del blod for at kunne få penis stiv gennem længere tid. Derfor er der ofte nogle større blodårer for at det er muligt.
Så umiddelbart tænker jeg ikke at det er nødvendigt at tage til lægen, men hvis din bekymring fortsætter, kan det selvfølgelig være en god ide at gøre, så lægen kan forklare dig lidt mere om det, og på den måde berolige dig i det. I forhold til at få en ufrivillig rejsning hos lægen, er det på ingen måde unormalt, og det er noget lægen er vant til. Det gør det selvfølgelig ikke bare lige lettere, fordi man hurtigt kan blive flov når det sker. Men for lægen er et ikke unormalt.
Hvis du har det bedst med at blive set af en mandlig læge, er det også helt ok at bede om, hvis der er flere læger i dit lægehus.