Min mor har måske opdaget noget pinligt
brevkassespørgsmål af
Glemsom pige
14 år
Jeg har en rigtig sød kæreste. Vi var så sammen på mit værelse og lå i ske, ham ind mod mig, og lå og så serie. Han havde sine bukser lidt nede og jeg lå og legede lidt med hans pik og nulrede den lidt. Jeg havde ikke mine bukser nede for det er jeg ikke klar til. To gange kunne han ikke holde sig men rakte lige ud over sengekanten med pikken og sprøjtede på gulvet. Jeg lå og tænkte på at jeg skulle huske at tørre op. Men glemte så alt om det og da vi var færdig med at se serie skulle han hjem og jeg fulgte ham så og gik så med ham ind og vi snakkede. Først efter noget tid tog jeg så hjem og der var min mor kommet hjem og var ved og gøre rent. Hun havde også været på mit værelse og hun kan næsten ikke undgå og ha set klatterne. Ved ikke hvor meget de var tørret ind eller om hun kunne regne ud det var sperm. Jeg synes ialtfald hun kigged mærkligt på mig da jeg kom hjem. Jeg har ikke sagt noget, det har hun heller ikke. Jeg er virklig pinlig ved det for mine forældre må ikke vide jeg har en kæreste, de tror bare min kæreste er en ven fra skolen. Og de må self ikke vide jeg nulrer pik på ham. Jeg er virklig ulyklig og ved ikke hvad jeg skal gøre. Det hele er ret øv selvom jeg jo ikke 100 kan vide at min mor har gættet noget. Hvad gør jeg?

Svar:
Kære du
Tak fordi du deler noget, der tydeligt fylder meget og som føles rigtig pinligt. Det kræver mod at skrive om, og jeg vil gerne starte med at sige, at du ikke har gjort noget forkert. Det, du beskriver, er en situation mange unge kan komme ud for, når man er tæt med en, man holder af, og samtidig prøver at finde sine egne grænser.
Det er helt tydeligt, at du både er glad for din kæreste og samtidig passer på dig selv ved kun at gøre det, du er klar til. Det er en styrke. At noget så uheldigt som oprydning blev glemt, kan ske for alle, især når man er optaget af følelser og nærvær. Det betyder ikke, at du er uansvarlig eller forkert.
Det, der gør det ekstra svært lige nu, er usikkerheden om, hvad din mor måske har set eller tænkt. Usikkerhed kan hurtigt vokse i hovedet og blive større end det, der reelt er sket. Det er vigtigt at huske, at du faktisk ikke ved, om hun har regnet noget ud, og mange forældre vælger også bevidst ikke at tage ting op, selv hvis de har en fornemmelse. Et “mærkeligt blik” kan have mange forklaringer, også noget helt andet end det, du frygter.
Du behøver ikke sige noget til dine forældre, hvis du ikke føler dig klar. Det er okay at have privatliv, og det er også okay, at der er ting, du først vil dele senere eller slet ikke. Lige nu kan det vigtigste være at give dig selv lidt ro og minde dig om, at situationen ikke nødvendigvis udvikler sig mere. Tiden arbejder ofte for én i sådan noget her.
Hvis tankerne bliver ved med at køre, kan det hjælpe at tale med en, du stoler på, en veninde, en ven eller en anden tryg voksen, som ikke er dine forældre. At sige det højt kan tage noget af presset og skammen væk. Og husk, at det, du føler, er meget normalt. Mange unge oplever pinlige øjeblikke i forbindelse med kærester og forældre, også selvom det føles helt forfærdeligt lige nu.
Du er ikke alene, og det her kommer ikke til at definere dig eller ødelægge noget for altid, selvom det føles tungt i øjeblikket. Vær blid ved dig selv, du gør det bedste, du kan, i en situation, der er svær. Jeg ønsker dig alt det bedste fremover.
De bedste hilsner
Kasper