Fritidsjob.

brevkassespørgsmål

Fritidsjob.

brevkassespørgsmål af
Anonym
15 år

Hej. Kan du hjælpe mig med at finde et fritidsjob? Jeg er en handicappet pige som sidder i kørestol. Jeg fejler kun det, at jeg ikke kan bruge mine ben, og ikke har så mange kræfter i mine arme. Jeg skal begynde i 9. klasse efter ferien. Jeg håber du kan hjælpe. Hilsen Blåmejse.

Svar:

Hej Blåmejse

Jeg kan desværre ikke selv finde et arbejde til dig, men jeg kan fortælle dig hvem der kan.

Først og fremmest kan du prøve og henvende dig til dit lokale jobcenter og bede dem om hjælp til at finde et fritidsjob der passer til dig.  Du kan finde dit lokale jobcenter her.

Inden du henvender dig kan du prøve at gøre dig nogle tanker om hvad for et slags fritidsjob du godt kunne tænke dig. CABI - center for aktiv beskæftigelsesindsats har udgivet en pjece om lige præcis unge handicappede og fritidsjobs. Du kan læse den her og måske få idéer til hvad du kunne tænke dig.

www.Ijobnu.dk er en anden portal for arbejdssøgende handicappede, som du kan kigge forbi. Den henvender sig godt nok mest til voksne, men jeg synes alligevel at der kan være mange gode råd omkring det at søge et job som handicappet der også gælder selvom du er under 18.

Held og lykke med søgningen og god sommer

Else