Min klitoris er ikke følsom

brevkassespørgsmål

Min klitoris er ikke følsom

brevkassespørgsmål af
En pige på 16
16 år
Oprettet 2 år 7 måneder siden

Hej, jeg er en pige på 16, som for nyligt har købt en vibrator. Der er bare det problem, at jeg ikke mærker vibrationerne, når jeg placerer den på min klitoris.

Jeg ved, hvor godt det føles for andre, og forstår ikke, hvorfor jeg ikke kan mærke noget?

Jeg prøver ikke på at få en orgasme, bare at kunne mærke noget, og jeg vil meget gerne kunne mærke det. Jeg er også bange for, at det kan have betydning for mit sexliv, når det starter.

Jeg har ingen skam i at bruge den, men jeg har en depression(er ikke på medicin endnu), hvilket gør at jeg ikke har følelser, og jeg ved ikke hvorfor endnu. Jeg ved ikke om det kan have noget med det at gøre? Har hørt at man ikke har brug for psykiske følelser.

Jeg er bange for, at jeg aldrig vil kunne mærke noget, og jeg ved ikke, hvad jeg skal gøre for at kunne mærke noget.

Mvh en bekymret pige

Svar:

Kære Pige!

Hvor er det godt du skriver. Du vil gerne udforske din seksuelle lyst. Det er rigtig godt. Du fortæller at du intet kan mærke. Berøring opfattes forskelligt, og nogen kan bedre lide berøring andre steder end på klitoris. Det kan fx være omkring klitoris, inderlår eller bryster. Den sexsuelle udforskning handler om brug af sanser. Du fortæller du har en depression, det gør mig ondt. Når man er meget deprimeret, kan kroppen lukke af for ens sanser, og det kan være en årsag til, at du ikke kan mærke din vibrator. Alle sanser er på spil i den seksuelle udforskning. Det er dem, der gør du mærker.

Derfor er det vigtigt at du får hjælp til din depression. Er der en person du holder særligt af, du kan bruge til at fortælle om din depression? Du fortæller du ikke er på medicin endnu, hvad mon det betyder? Det er vigtigt, at din læge ved, at du ikke mærker dine sanser. Du behøver ikke gå i detaljer om vibratoren. Det kan være, der er sket noget i dit liv som gør du lukker af for dine sanser? Lægen kan henvise dig til en  psykolog. Det kan også være, der er en skolepsykolog på din skole. Når du har fået hjælp til at give plads til dine sanser og følelser, da er jeg sikker på at du mærker vibratoren.

Jeg ønsker dig al mulig held og lykke til at du finde dine følelser, sanser og seksuelle udforskning.

Det det bedste til dig fra Anne-Sophie

Anne-Sophies billede
Anne-Sophie har svaret på dette spørgsmål