Inderst inde
brevkassespørgsmål af
Anonym
11 år
Hej der er en pige jeg kan lide sammen med en anden dreng og der er meget kamp om hende men nu ser det helt sort ud fordi pigen er flyttet skrå over for drenge BTW drengen har en tvilling som leger meget med hende jeg kan virkelig godt lide hende har også prøvet at skrive med hende men jeg har det stadig dårligt pga. hun er flyttet ind ved siden af drengen
Håber i kan hjælpe

Svar:
Hej med dig.
Det er rigtig svært, når man kan lide den samme pige. Det lyder til, at du mener, at den anden dreng har en større chance hos pigen, fordi de er flyttet tættere på hinanden og måske ser hinanden mere efter skole, og fordi pigen leger med drengens tvillingebror. Det betyder dog ikke, at du ikke også har en chance hos hende. Måske hun bare ser den anden dreng som en god ven? Jeg synes i hvert fald ikke, at du skal give op.
En måde at vise hende, at du godt kan lide hende er ved at give hende opmærksomhed. Når I er sammen i skolen kan du spørge hende, om hun vil være med til at lave noget i frikvarteret, hvis I skal samme vej hjem fra skole, kan du spørge om I skal følges noget af vejen, eller hvis I deler nogle af de samme interesser, kan du spørge hende, om I skal lave det sammen. Det kunne være et spil, I begge spiller, som I måske kan spille sammen?
Du kan også vise hende, at du kan lide hende ved at give hende komplimenter og rose hende. Fx kan du fortælle hende, at hun ser pæn ud i dag, eller at hun skriver flot, hvis I sidder og laver noget skolearbejde sammen eller hvad der lige måtte falde dig ind.
Du kan også bare skrive til hende, og spørge hvad hun laver, eller sende en video, som fik dig til at tænke på hende. Og hvis hun så også giver dig opmærksomhed, så kan det godt tyde på, at hun også godt kan lide dig.
Det kan selvfølgelig også være, at hun allerede godt kan lide den anden dreng, og det er der desværre ikke så meget at gøre ved, og man kan få det rigtig dårligt over det. Det er noget de fleste oplever på et tidspunkt, men heldigvis får man det ofte bedre med tiden. Men jeg synes stadig, at du skal vise hende, at du kan lide hende inden du opgiver håbet helt.
Jeg krydser i hvert fald fingre for dig.
Mange hilsner
Laura