Min kæreste vil have mig til at gøre hans pik ren med min mund
brevkassespørgsmål af
R
14 år
1. kan man få sådan en sygedom af at sutte pik 2. når jeg siger at jeg ikke gider at du ved hvad så truer han mig og han siger at han vil dræbe min mor og min famillie min kæreste er syg i hvodet og har slået mig flere gange

Svar:
Kære R.
Hold da op, det er da godt nok nogen ondskabsfulde ting din kæreste truer med, men så er det rigtig stærkt og flot at du skriver ind til os om dine problemer.
Jeg vil starte med at sige, at det med din kæreste truer med at han vil dræbe din familie hvis du ikke vil sutte hans pik, er ekstremt uacceptabelt, desuden er det ulovligt at lave dødstrusler om han mener det eller ej. Jeg vil på det kraftigste anbefale dig at du snakker med en voksen du er tryg ved, og fortælle om den adfærd din kæreste har overfor dig. Jeg ved det sikkert er meget grænseoverskridende og måske lidt akavet at skulle snakke om, men ikke desto mindre er det vigtigt er du får snakket med en voksen så de måske kan hjælpe dig med at komme væk fra ham og få sagt fra overfor ham, for det er ikke sundt for dig at være i sådan et forhold hvor dine grænser bliver overtrådt så groft.
Det kan måske også være nødvendigt at politianmelde ham eftersom han både er voldelig og truer med at dræbe din familie. Jeg ved godt du måske er bange for at gå fra ham med den adfærd han har, men husk det er det bedste for dig og din sundhed, og som nævnt tidligere syntes jeg du eller en voksen du er tryg, ved skal tage kontakt til politiet, det kan måske også være en god ide at dokumentere når din kæreste er enten voldelig eller kommer med trusler. Hvis du har en mobil, kan du forsøge at optage ham i skjul så du har noget bevismateriale imod ham.
Når det kommer til det med sygdomme og det med at sutte pik, så kan du kun få en sygdom hvis din kæreste fx har en kønssygdom fx klamydia, gonore, HPV og herpes. Når det er sagt, så når jeg læser dit brev lyder det ikke til at du har lyst til at sutte din kærestes pik, og hvis din kæreste var en god kæreste, ville han respektere dig, og ikke forsøge at tvinge dig til det via trusler, husk du har alt ret til at sætte grænser og du har ret til at blive respekteret og lyttet til, og du skal ikke gøre noget mod din vilje hvis du ikke føler dig tryg ved det.
Jeg vil runde mit skriv af med at sige, at jeg håber du vil tage det næste skridt og fortælle en forælder eller en anden voksen om din kæreste, jeg er ikke et sekund i tvivl om at du sagtens kan, for når du er så stærk, at du skriver ind til os, så er jeg helt sikker på at du er lige så stærk til at fortælle det til andre. Elsk dig selv nok til at forlade volden og truslerne du fortjener en kæreste der behandler dig med værdighed og respekt!
Hvis det alligevel er for svært at sige det til en voksen du kender, så sidder vores rådgivere klar på vores SMS-chat. Send en besked til 25 80 60 60, så vil rådgiveren være en støtte til at finde ud af hvordan du kan få den bedst mulige hjælp.
Håber mit skriv kan være dig til hjælp, og jeg vil selvfølgelig sende en masse god energi i din retning.
Venlig hilsen Kylie.