Min kæreste får stiv pik af andre
brevkassespørgsmål af
Anonym
18 år
Hejsa jeg er en pige på 18 år og har været sammen med denne her dreng i 2 år, jeg elsker ham rigtig højt og stoler også på ham selvom der har været nogle lidt mærkelige episoder (omhandlet af andre piger) han er selv meget jaloux, men vi får det til at fungere.
Jeg har dog flere gange lagt mærke til at han får stiv pik når han kigger på andre piger (blandt andet på sociale medier) og ved ikke rigtig hvad det betyder?
han bliver lidt hidsig når jeg bringer det op, og bliver sur på mig, som jeg i øvrigt overhovedet ikke ser en mening i - hvorfor fanden skulle HAN blive sur?
tak på forhånd <3

Svar:
Kære Anonym
Jeg kan godt forstå, når du bliver i tvivl om hvad det betyder, når han få stiv pik, hvis han kigger på andre piger.
Det er svært at sige hvad det betyder. Det sker selvfølgelig fordi han ser noget der tænder ham, men er det piger han kender, eller tilfældige piger, som han ser/følger?
Jeg tænker der er forskel på om han kigger på piger han kender og får stiv pik, eller om han får stiv pik af tilfældige piger, hvilket måske, vil være mere at sammenligne med at han får stiv pik af at se porno? Men hvad betyder det så? Måske ingenting overhovedet. Måske søger han noget, som han mangler?
Lige meget om det er det ene eller det andet, giver det god mening at tale om det, når det går dig på.
Måske bliver han vred, fordi han føler at du beskylder ham for at gøre noget forkert, som han slet ikke mener er forkert? Måske handler det om at han gør noget, som han selv føler er forkert, og at han så reagerer ved at blive vred, når du bringer det op. Måske noget helt tredje?
Jeg kan virkelig godt forstå, hvis du bliver usikker på hvad det hele handler om. Jeg tror du er nødt til at tage det op med din kæreste igen. Hvis han hurtigt bliver hidsig, når du prøver, kan du overveje at skrive til ham.
Du kan fortælle at du bliver usikker på jeres forhold (sådan tolker jeg dit brev) At du har brug for at tale med ham om det, så I kan få en fælles forståelse af hvad det handler om. Hvis du kan forklare ham, at det handler om at du gerne vil forstå, så det kan gavne jeres forhold, vil han måske være mindre vred?
Hvis han stadig bliver vred, og ikke vil snakke om det, er du nødt til at gøre op med dig selv om du kan acceptere det, og om du fortsat kan se dig selv, sammen med din kæreste, selvom det her fortsætter som det er lige nu.
Du kan ikke tvinge ham, men du kan bestemme, hvad du vil.
Jeg håber du får talt med ham, og at I finder og god vej videre frem.
Mange hilsner Tanja