Menstruation til svømning

brevkassespørgsmål

Menstruation til svømning

brevkassespørgsmål af
Bene
12 år
Oprettet 3 år 4 måneder siden

Jeg er en 12 årig pige som har haft mens i et år og har tænkt på at bruge tampon fordi jeg går til svømning og det kan man jo ikke hvis man har mens. Havde en veninde som også fik mens for et år siden men hun er ikke rigtig så langt. Så hun overvejer det overhovedet ikke og det er bare også lidt svært at sige til Min mor fordi vi er ikke særlig tætte og kan ikke finde ud af at tale sammen

Svar:

Kære Bene,

Fedt at du skriver til brevkassen. Det er super fint, at du har snakket med din veninde om at bruge tamponer, og det lyder som en rigtig god idé med en tampon, når du skal til svømning. Jeg tror, at det for mange kan være svært at tale med deres mor om bind og tamponer. Det kan være pinligt eller svært, måske fordi man synes det er meget privat, eller fordi man ikke er så tætte, ligesom du også skriver om dig og din mor. Du skal huske på, at din mor også har menstruation, og at hun helt sikkert kender til at skulle være i vand samtidig med at have menstruation. Der er ikke andet for end at spørge hende, om hun kan købe nogle tamponer til dig, så du kan blive ved med at gå til svømning. Det kan også være, at du er tæt med en anden i din familie, som kan snakke med hende for dig eller som kan hjælpe dig med at købe nogle tamponer.

Jeg håber, at du kan bruge mit svar.

Venlige hilsner

Jeanette

Jeanettes billede
Jeanette fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål