Menstruation, men er på p-piller

brevkassespørgsmål

Menstruation, men er på p-piller

brevkassespørgsmål af
Anonym
18 år
Oprettet 2 måneder 1 dag siden

Hej cyperhus Jeg er på p-piller og er ca. midt i en pakke. Nu har jeg fået min menstruation midt i pakken. Jeg har været sammen med en dreng for en uge siden uden beskyttelse, og skal først holde pausen om 7 dage.. derfor forstår jeg ikke, hvordan det kan være muligt min menstruation kommer nu - og bør jeg være bekymret ift. graviditet.

Svar:

Hej

Tak for dit spørgsmål.

P-piller er ret sikker beskyttelse mod graviditet, men sikkerheden er afhængig af at man tager dem hver dag og ikke glemmer piller. Hvis du har taget dine p-piller hver dag, er sandsynligheden for graviditet ret lille. Men er du i tvivl og bekymret kan det være en god idé at tage en graviditetstest om 1-2 uger.

Der kan godt være en blødning midt i p-pille pakke indimellem, specielt hvis man tager mange pakker i træk uden pause, dette kaldes en gennembrudsblødning. Du skriver ikke om du holder pause hver måned, så jeg kan ikke sige om det er tilfældet hos dig. Nogle kan også oplever en mindre pletblødning mellem menstruationerne selvom de er på p-piller. Hvis du har oplevet blødning midt i din p-pille pakke flere gange vil jeg anbefale dig at kontakte din egen læge og få det undersøgt.

De bedste hilsner

Mette

mettegcs billede
Mette fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål