For Meget Onani
brevkassespørgsmål af
Alma
13 år
hej jeg hedder Alma og har et "lille" problem med onani jeg gør det mellem 5 til 10 gange om dagen og har gjort det siden jeg var 9 ved ik om det forkert eller ik

Svar:
Hej Alma
Der er så mange myter om onani, så man kan nemt komme. I tvivl...så det er godt du spørger.
Onani er på ingen måder farligt eller forkert. Onani er tværtimod en rigtig god måde til at lære at forstå sin krop, sine lyster og sin seksualitet.
Nogle onanerer en gang i mellem og andre gør det flere gange om dagen. Som udgangspunkt tænker jeg bare man skal gøre det lige så meget som man har lyst til, for det er heller ikke forkert at onanere mange gange om dagen.
Nogle unge kan godt selv synes at onani fylder for meget i hverdagen, og så er det selvfølgelig fint at prøve og skære lidt ned. Det kan være unge der fortæller at de slet ikke kan finde energi til fritidsaktiviteter, lektier eller lignende fordi de er så fokuserede på onani.
Men så længe der er plads, tid og lyst til andet end onani i løbet af en dag, så tænker jeg det er helt uproblematisk og helt sikkert ikke forkert.
Mange hilsner Pedro