Galla partner
brevkassespørgsmål af
Anonym
15 år
Hej, jeg går på efterskole og skal snart have galla. Jeg bekymre mig helt vildt meget om den dreng der trækker mig bliver skuffet eller går og snakker med folk efter om st jeg er en mega dårlig partner. Og den anden del af det er at jeg er bange for st blive spurgt om galla partner foran alle. Det er vidst en tradition at nogen gør det foran alle eller før mega meget ud af det. Jeg er bange fordi jeg syntes det er pinligt og jeg forestiller mig at andre vil reagere fx. “Ej hvor synd han fik hende” eller “de passer da ik så godt sammen”

Svar:
Kære du
Jeg kan godt forstå, at du kan være nervøs for alt det her ræs, der er omkring gallapartnere. Det kan fylde rigtig meget for mange, fordi det er en stor dag, som man ser frem til, og som, man gerne vil have, bliver en god dag.
Du skriver, at du først og fremmest er bange for, at den dreng, der trækker dig, bliver skuffet og vil tale dårligt om dig bag din ryg. Nu kender jeg jo ikke dregene på din efterskole, så jeg kan ikke love dig, at der ikke er nogen, som vil kunne finde på sådan noget. Det håber og tror jeg dog ikke, at der er. Men hvis nu vi forestiller os, at uheldet er ude, og din gallapartner gør nogle af de ting, du frygter, så er min tanke, at det siger noget om ham, og hvem han er, men jeg tænker ikke, at det siger noget om dig? Enhver dreng skulle da være glad og taknemmelig for at have fået dig som gallapartner, særligt når du er så optaget af, at han også er glad på dagen. Hvis din gallapartner ikke kan se, hvor heldig han er, så tænker jeg, at det er hans eget problem? Derfor skal du stadig have en fantastisk aften med dine venner og veninder. Det samme kunne jeg egentlig have lyst til at sige ift. din bekymring om, hvad de andre vil tænke. Hvis de er tarvelige nok til at sige tarvelige ting, så lyder det ikke som mennesker, hvis meninger og holdninger man skal lægge så meget vægt på.
Du nævner også, at du er bange for, hvis din gallapartner spørger dig foran de andre, fordi du kan synes, at det er lidt pinligt. Du nævner dog også, at det er en tradition, så mon ikke folk omkring jer bare vil synes, at det er mega cool? Måske nogle af de andre endda ville ønske, at det var dem, som oplevede det? Det kan selvfølgelig godt være intenst og lidt vildt at være i centrum på den måde, men hvis din gallapartner vil bruge energi på at gøre meget ud af spørge dig, så tænker jeg, at det er, fordi du fortjener det! Så mit bedste råd vil i det tilfælde være at tage det som det kompliment, det er, være smigret af det og så bare nyde oplevelsen. Det bliver helt sikkert et minde for livet, hvis det sker, og mon ikke noget du vil se tilbage på med et smil på læben?
Jeg håber, at du kan bruge mit svar, og jeg håber, at du får en helt fantastisk aften! Jeg er sikker på, at du kommer til at stråle :-)
De bedste hilsner,
Dagmar