Make up

brevkassespørgsmål

Make up

brevkassespørgsmål af
Pige på 12 år
12 år
Oprettet 4 måneder 4 dage siden

Hej Jeg ved ikke hvornår man er stor nok til at gå med make up. Jeg vil godt men jeg ved ikke om jeg må fir mine forældre og hvad andre vil tænke. Hvad skal jeg gøre Kh pige på 12 år

Svar:

Kære,

Mange piger på din alder begynder at interessere sig for makeup og går mere op i sig selv, og det er helt okay. Det er en naturlig del af at udvikle sig og udforske sin stil, så jeg forstår godt, at du er nysgerrig og gerne vil prøve det.

Det bedste, du kan gøre, er at tale med dine forældre om din lyst til at prøve lidt makeup og forklare, hvorfor du gerne vil prøve det. Husk at være åben over for deres meninger og tanker. Måske kan I finde et kompromis, hvor du kan starte med mascara eller lipgloss?

Husk, at det vigtigste er, at du føler dig tilpas med dig selv og kun gør det, der føles rigtigt for dig, uanset hvad andre måtte tænke. Dine venner og klassekammerater er sikkert også nysgerrige og eksperimenterer med forskellige ting. Derfor er det helt okay at eksperimentere og finde ud af, hvad du kan lide.

Jeg håber, du får en god snak med dine forældre, og at I finder en løsning, som I alle er glade og trygge ved!

Mvh

Camilla

cyberhuscamillas billede
Camilla fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål