Må man godt onanere før man har produceret sperm

brevkassespørgsmål

Må man godt onanere før man har produceret sperm

brevkassespørgsmål af
Vandamen
13 år

Hej jeg er en dreng på 13 år mine forældre pjere at sige at jeg er bagud i puberteten. Alle drengene fra klassen er gået i puberteten men det er jeg ik helt  endnu jeg er bekymret for om man skal onanere før man producerer sperm, eller hvis min p!k overhovedet vokser det eneste tegn dernede er at jeg har fået sorte hår ikke dun.

Jeg er bekymret for om kulger ikke er faldet ned endnu fordi det ligger så langt oppe de sidder ikke nede i enden a pung de sidder sådan oppe jeg har været til lægen men der sagde hun der. Ikke var noget galt.

Svar:

Hey Vandamen

Der er mange ting der er nye, og som man kan blive i tvivl om, når man kommer i puberteten. Det er så fint du skriver og spørger. Til at starte med vil jeg sige at det er helt normalt ikke at være så langt i puberteten, som 13-årig. Særligt hos drenge er det helt almindeligt at nogle først kommer godt igang med puberteten, som 13-, 14- eller 15-årig.

Hvis du synes det føles rart, så skal du bare onanere. Det er helt lige meget om du producerer sperm eller ej, for det skal nok komme, når din krop er klar til det. Så hvis det føles rart kan du bare onanere alt det du har lyst til.

Ligesom alle andre dele af kroppen, så er vi mennesker forskellige, og derfor kan der også være forskel på hvordan kuglerne sidder fra person til person. Særligt hvis du endnu ikke er så langt i puberteten, så kan der ske rigtig meget endnu. Din krop er først færdig udviklet når du er i strten af 20´erne, så i takt med at du vokser, vil måden dine klugler sidder, sikkert også ændre sig.
Hvis du har været ved lægen, og lægen har sagt at alt er som det skal være, kan du være helt tryg ved det. Så er det bare at have tålmodighed og se tiden an.

Mange hilsner
Lasse

Lasses billede
Lasse fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål