Nervøs

brevkassespørgsmål

Nervøs

brevkassespørgsmål af
Sofie
14 år
Oprettet 2 år 7 måneder siden

Hej jeg hedder Sofie og er 14 år jeg suttede pik og blev lidt fingret af en dreng havde helt glemt han havde rørt ved hans pik Efter han stak fingrende i mig han stoppede  efter fordi det gjorde ondt så jeg masserede mig selv, kort tid og jeg har jo rørt hans pik så er lisdet nervøs for at jeg er gravis eller for klamydia i munden eller noget han har prøvet at stikke hans pik i mig nogle gange men det gjorde alt for ondt vi gjorde det uden kondom så er bare virkelig nervøs hvad gør jeg og har lige brugt min vibrator og der kom brunt udflåd eller noget ud lignede lidt blod tror jeg ved ikke hvad der er galt hvad gør jeg og har ikke loge penge til en gravitetstest 😩

Svar:

Hej Sofie

Jeg kan godt forstå du bliver nervøs, og derfor er det godt du skriver.

Hvis din kæreste ikke fik udløsning oppe i dig, er risikoen for graviditet meget lille. Det samme gælder selv om han havde sine fingre oppe i dig. Man kan ikke sige at det slet ikke kan lade sig gøre, men risikoen for at du er gravid er meget lille. Hvis du går over tiden, og din menstruation ikke kommer som den plejer, synes jeg du skal tage en graviditetstest, for at være på den sikre side. Hvis du ikke har råd til at købe en test, kan du blive testet hos din læge.

De et er rigtig godt at du også er opmærksom på kønssygdomme som klamydia. Klamydia kan ikke smitte ved oralsex, så det med at få det i munden er ikke aktuelt. Du kan også kun blive smittet med klamydia eller andre kønssygdomme, hvis den dreng du var sammen med har været sammen med andre, før dig, og hvis han er smittet.

At du har brunt udflåd, kunne godt tyde på at du måske har fået en lille rift i skeden, da han prøvede at komme op i dig. Små rifter kan bløde ganske lidt, og når blodet bliver blandet med udflåd, kan det godt blive brunt. Små rifter i skedens slimhinde heler hurtigt, så dit udflåd bliver normal farve efter en dag eller to.

Hvis dit udflåd bliver ved med at have en anden farve end det plejer, hvis du får ondt, eller hvis det begynder at klø og blive rødt omkring dine kønslæber, så synes jeg du skal kontakte din læge, for en sikkerheds skyld.

Uønsket graviditet og alle kønssygdomme kan undgås ved at bruge kondom. Nogle synes det er akavet at aftale hvordan man får kondomet på, og måske også at købe kondomer, men det er altså bare en vigtig del af at have sex, og man kan spare sig selv for virkelig mange bekymringer bagefter, hvis man får snakket om prævention inden man kaster dig ud i sex.

Mange hilsner Tanja

Tanjas billede
Tanja fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål