Lynfeknude

brevkassespørgsmål

Lynfeknude

brevkassespørgsmål af
Mathias
20 år
Oprettet 2 år 2 måneder siden

Hej jeg har haft en lymfeknude nu i hvad der svare til Ca 1 år og 2 måneder. Har en lige under kæben og 2 andre lige på højre side af halsen. Har været til lægen et par gange samt en specialist som mener det ikke er noget og det er normalt vi har lymfeknuder. Så bliver jeg bare lidt nervøs når de burde gå væk igen men stadig ikke er det. Når jeg drejer hovedet sidder den ikke i klemme eller noget og det er vel et godt tegn da det vel betyder den ikke er så stor? Har hverken haft nattesved træthed eller vægttab. Skal jeg prøve at få en blodprøve igen? Fik taget en for 10 måneder siden og det så fint ud der havde jet nok ham dem i 3 måneder Ca allerede der? Mathias

Svar:

Hej,

Det lyder til at du er blevet grundigt undersøgt, men jeg kan læse ud fra dit spørgsmål at du alligevel er nervøs for om det kunne være noget alvorligt - og alene ud fra det synes jeg at du skal kontakte din læge igen.

Det er helt normalt at have lymfeknyder, og de kan hæve op ved infektion. Nogle lymfeknuder kan altid mærkes fordi de sidder et særligt sted og andre kan kun mærkes når de er forstørrede. Det er meget forskelligt, og det er ikke noget som jeg kan rådgive nærmere om på denne måde. Det er derfor en fin ide at tage kontakt til din læge igen.

Mvh

Niclas, læge

Niclass billede
Niclas fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål