Drenge
brevkassespørgsmål af
Anonym
17 år
Kære cyberhus Er begyndt at skrive med denne dreng på nettet, vi snakker konstant og skriver konstant. Han giver mig mixed signaler om han kunne mig eller ikke. Tænker vi bare er venner. Er sygt bange for at spørger om han kan lide mig, og hvordan han vil reagere. Kan mærke jeg sygt godt kan lig ham, men hvis jeg siger det, vil han så synes jeg er mærkelig? er der en måde man måske kan finde ud af hvordan han føler diskret?

Svar:
Hej dig,
Jeg kan godt forstå, at du synes det er svært. Jeg vil starte med at sige, at kærlighed, flirts og kærester ikke altid bliver lettere med alderen, men man kan lære at blive bedre til at håndtere og tackle det. Let's face it, at være vild med en eller endda forelsket kan være noget af en jungle og er ofte forbundet med en masse tvivl og spørgsmål. Man kan hurtigt blive usikker på sig selv, for kan han mon også lide en? Og hvad nu hvis han ikke kan, hvad gør jeg så? Og jeg kunne blive ved, for spørgsmålene kan være mange. Jeg kan heldigvis forsikre dig om at det er gankse normalt, hvis du oplever det.
Jeg kan godt forstå, at det kan være svært at spørge om, han er også er interesseret i dig. For man sætter sig selv i en sårbar position, når man er den første til at fortælle, hvad man tænker og føler for den anden. Især når man ikke ved, om det er gengældt. Der er ikke nogen, som kan lide at få en afvisning.
Jeg kender ikke jeres relation, eller hvor I kender hinanden fra. Men hvis I har nogle fælles venner, er det en mulighed, at du kan få en fælles ven til at spørge ham, så du selv slipper for det. Det kan også være, at du kan prøve at gøre lidt mere ud af jeres samtaler på nettet og prøve at få signaleret, at du måske gerne vil være mere end bare venner. Det kan fx. være at spørge mere specifikt ind til hans interesser, hvad han laver i sin fritid, og om han kunne have tid til at ses med dig. Når det så er sagt, findes der desværre ikke nogen guide til, præcist hvad man skal gøre, og hvad man ikke skal gøre. Der er ikke rigtigt andet for end, at du må prøve dig frem, selvom jeg godt ved, at det er lettere sagt end gjort.
Det kan også godt være, at han ikke føler det samme som dig eller ikke er interesseret. Skulle de ske så skal du huske på, at selv om det kan være hårdt, eller du måske synes det er pinligt, så går livet heldigvis videre, og der skal nok komme en anden, som vil fange din interesse. Du fortjener en, som er lige så vild med dig, som du er med ham.
Jeg håber du kan bruge mit svar
Mvh. Anja