Anal
brevkassespørgsmål af
Noah
16 år
Mig og min kæreste er begyndt at dyrke analsex og det går faktisk ret godt. Vi nyder det begge meget men vi har bare et enkelt spørgsmål. Min kæreste (afab) er i tvivl om hvorfor det egentligt føles godt da der i modsætning til drenge ikke er et prostata i røven. Måske er det et mærkeligt spørgsmål men vi kan ikke rigtig komme i tanke på nogen mulige svar.

Svar:
Hej Noah
Det er et rigtigt godt spørgsmål, du stiller. Jeg kan godt forstå, at du og din kæreste er nysgerrige på, hvordan det mon kan være, at kvinder kan nyde analsex, når de ikke har en prostata ligesom mænd. Det er sådan, at der ved anus og endetarmen er rigtigt mange nerveender, som gør området følsomt ligesom klitoris eller glansen. Samtidig ligger kvindens skede lige op til endetarmen, og derfor sker der også en indirekte stimulering af skeden gennem analsex. Derfor kan kvinder opleve seksuel nydelse ved at at blive stimuleret i og omkring endetarmen, selvom de ikke har en prostata.
Jeg håber, at mit svar har gjort jer klogere. Hvis I stadig er nysgerrige, kan I evt. tjekke Sexlininiens hjemmeside ud eller dette indlæg fra DR
De bedste hilsner
Marie