Kløe på pungen og penny

brevkassespørgsmål

Kløe på pungen og penny

brevkassespørgsmål af
Anonym
15 år
Oprettet 2 år 9 måneder siden

Hejhej.

For et par dage siden barberede jeg mig forneden. Siden har det kløet, især når jeg skal til at sove. Der er kommet små prikker på pikken, og det har væsket en smule ved pungen.

Jeg tror ikke det er svamp, da der ikke er nogen tydelig afgrænsning. Til gengæld har jeg før haft en del atopisk eksem, så jeg tænker der muligvis ku være dét? Jeg synes det ligner meget.

Jeg har før i tiden behandlet min atopiske eksem selv med stor succes, ved brug af diæt, medicinsk creme og god hygiejne. Jeg vil helst undgå læge, men jeg tænker det er godt at vide, hvad det er, før jeg "behandler" det.

Tak for hjælpen på forhånd

Svar:

Hej, og mange tak for dit gode spørgsmål :-)

Som udgangspunkt er det svært at give et godt bud, når jeg ikke har mulighed for at se på det. Jeg har dog flere forslag til hvad det kunne være, og heldigvis er ingen af tilstandene “farlige” som sådan

Svamp. Jeg mistænker dette, da der er kløen. Her vil det være en god ide at få det tjekket hos egen læge, da det som regel kræver en creme på recept.Hvis ikke man har barberet helt kort, kan hårene irriterer huden og give en hudkløe. Det er også et meget relevant bud. Som regel går kløen over sig selv når hårene vokser lidt længere udEksem i forbindelse med barbering. Her er det godt med brug af intim sæbe og god hygiejneAtopisk dermatitis. Det er svært at sige om det kunne være dette, men jeg mistænker det ikke som det første umiddelbart.

Under alle omstændigheder, synes jeg, at du skal søge læge, såfremt det ikke bliver bedre, eller hvis kløen bliver værre. Igen, ingen af tilstandene er farlige, men et hurtigt smut forbi lægen gør ikke skade, tværtimod :)

Mvh

Khaled, Læge :)

Khaleds billede
Khaled fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål