Min skildpadde...

brevkassespørgsmål

Min skildpadde...

brevkassespørgsmål af
Anonym
13 år

Hey!:P

I dag da jeg åbnede min computer, var den bare heeeelt vildt langsom!
Det er den så stadig.. Jeg ved ikke hvad der er sket o:
Kan det være virus? Kan virus gøre en computer langsommere? Jeg synes ikke jeg har været inde på sådanne sider der kan give virus..
Og hvad gør jeg for at tjekke virus - og fjerne det?

Kh, mig (:

Svar:

Hej med dig

Øv - der er ikke meget værre end en sløj computer.

Desværre kan der være rigtigt mange svarmuligheder her. Det KAN være en virus, men det er langt fra sikkert.

Start med at køre et gratis program, der hedder Ccleaner. Lad den ryde op i registerdatabasen og din historik, og brug evt programmet til at afinstallere de programmer, du aldrig bruger.

Ccleaner kan også give dig et kig på, hvilke programmer der starter op sammen med computeren. Måske får du øje på et par programmer, som ikke behøver at starte op sammen med pc'en.

Hvis du bruger pc/windows, kan du også vælge at trykke Ctrl+Alt+delete og vælge jobliste. Kig efter om der er et program der bruger mange ressourcer på hukommelsen og luk det.

Hvis du er bange for at det er virus, skal du køre et virusprogram. Gratis programmer som AVG og Avast er fine antivirusprogrammer til almindelig brug.

Hvis du får specifikke fejlmeddelelser er det altid en god idé at google fejlmeddelelsens ordlyd og følge de løsningsforslag, du får.

Håber du finder ud af det med ovenstående :-)

Mvh jonas

jonass billede
Jonas fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål