Kærester med en pige
brevkassespørgsmål af
Anonym
11 år
Hej cyberhus.dk jeg er en pige på 11 år og her for 4 dage siden blev jeg kærester med en pige det skal lige siges at jeg er 100% lesbisk men der et lille problem er at jeg tænker konstant tænker på hende er der jeg kan gøre for at tænk mindre på hende

Svar:
Hej med dig
Jeg kan fornemme, at du gerne vil have nogle råd til at tænke mindre på din kæreste. Jeg tænker, det nok er fordi, du har fundet en rigtig sød kæreste, at du slet ikke kan lade være med at tænke på hende. Og det er fuldstændig mega enormt normalt at man tænker meget på sin kæreste.
Men…selvom det kan være den dejligste følelse at være forelsket, så kan det også være træls hvis man slet ikke kan tænke på andet. Og man har svært ved at koncentrere sig.
Jeg har ikke et råd, der helt sikkert vil virke, men du kan prøve lidt forskelligt af.
Hvis du synes, at du ikke kan følge med i skolen, så kan du prøve at flytte dine tanker tilbage til undervisningen igen. Fx ved at sige indeni, at nu hører jeg lige særligt godt efter, hvad læreren siger. Og så kan du tænke på hende i frikvarteret. Så hun lige må vente lidt endnu.
Og hvis det er i fritiden, du gerne vil tænke mindre på hende, så kan du lave aftaler med veninder, så du har noget andet at tænke på. Eller lave noget, hvor du skal koncentrere dig, fx bagning.
Måske har du selv nogle andre forslag. Og hvis du ikke føler at noget virker, så skal du bare endnu en gang vide at det er helt normalt at man kan tænke sindssygt meget på en anden. Og især, når man lige er blevet kærester. Og med tiden plejer det at stilne lidt af for de fleste. Så det kan gå over af sig selv om noget tid.
Knus til dig og din kæreste
Mai