kvinde homoner

brevkassespørgsmål

kvinde homoner

brevkassespørgsmål af
Anonym
16 år

HEj cyper hus

jeg er en dreng (har været pige) og her fornyeligt har jeg fået "kvinde homoner" her den anden dag kom der noget der ligner mælk ud af mine nipples. håber i kan hjelpe

Svar:

Kære bruger

Tak for dit spørgsmål. Når du skriver at du for nylig har fået kvindehormoner, antager jeg du mener at din krop er begyndt at udvikle sig i puberteten. Hvis man er født som biologisk pige men føler sig som dreng, så kan det være svært når kroppen pludselig udvikler sig i en anden retning end det man identificerer sig med.
Vanligvis skal der ikke komme væske fra brystvorterne hvis ikke man er gravid eller for nylig ammende.
Noget medicin kan give den bivirkening at der kommer væske fra brystvorterne.

Oftest er det helt harmløst hvis der kommer væske fra brystet, men jeg synes det er en god ide hvis man besøger en læge hvis man pludselig oplever "store" ændringer. Lægen vil kunne tage nogle blodprøver for dine hormoner og se om alt er som det skal være.

Håber mit svar kan hjælpe dig.

mvh Christine, læge

ChristineRs billede
Christine har svaret på dette spørgsmål