Kropsberøring
brevkassespørgsmål af
Anonym
14 år
Hejsa jeg er en pige på 14. Jeg har en kæreste. Han har et eller andet med han godt kan lide at røre ved mine kropsdele. Det har jeg det fint med. Jeg har gjort noget jeg fortryder idag. Jeg ville tage ham i hånden, vi lå under min dyne. Jeg troede til at startede med at jeg remte hans hånd. Det var det så ikke. Det var han p*k jeg var kommet til at røre ved. (Han havde self bukser på) jeg har det mega underligt med at jeg kom til at gøre det. Hvad gør jeg?

Svar:
Hej Anonym
Jeg kan godt forstå, at du synes det er lidt akavet, når du kom til at røre hans p*k ved en fejl.
Du skriver at din kæreste egodt kan lide at røre ved dig, så jeg tænker det er en god chance for at han er helt okay med at du rørte ham. Men spørgsmålet er så, hvad du skal gøre nu?
En mulighed er at lade som ingenting. Hvis du ikke har brug for at tale med din kæreste om det, kan du lade det ligge. Så kan du kæreste jo altid spørge, hvis han gerne vil snakke om det. Den løsning fungerer måske bedst, hvis du ikke er nervøs for hvad han mon tænker, og hvad det betyder for jeres forhold.
Hvis du går og tænker meget over, hvad han tænker om det hele, er det måske en bedre idé at sige det som det er. At forklare ham at du kom til at røre ham, ved en fejl.
Du skriver at du ikke har noget imod at han rører dig, men ikke så meget om, hvordan du har det med at røre ved ham, sådan i det hele taget. Vi har jo meget forskellige behov, og nogle elsker at blive rørt og at røre ved andre. Andre har ikke samme lyst, og det er selvfølgelig helt i orden. Hvis du egentlig ikke har ret meget lyst til at røre ham, er det måske en rigtig god idé, at få fortalt at du kom til at gøre det ved en fejl. Det tænker jeg er vigtigt, for han tror måske at du gjorde det med vilje, og derfor kan han måske også tænke at du nok vil gøre det igen, når I er sammen. Særligt hvis man har forskellige behov, er det vigtigt at få talt om hvad det er man har lyst til, så man bedre kan forstå hinanden.
Jeg håber du kan bruge mine tanker.
Mange hilsner Tanja