10 år og hvidt snask

brevkassespørgsmål

10 år og hvidt snask

brevkassespørgsmål af
Alma
10 år

Hej Brevkasse.

Jeg er 10 år gammel og jeg for sådan noget hvidt snask i mine underbukser her dag, jeg ved godt det kommer fra mit prevatsted men hvad kommer det af?

Jeg har spurt men jeg fik ikke save

Alma

Svar:

Hej Alma,

Det er et super godt spørgsmål du stiller. Det hvide snask er udflåd. Udflåd består af væske fra kirtler i livmoderhalsen og væske fra skedens slimhinde. Kroppen sørger konstant for at holde skeden fugtig ved at danne de her væsker. Og når væskerne har gjort hvad de skulle i skeden kommer de ud som udflåd.

Jeg håber det gav svar. Ellers spørg endelig igen.

Mange hilsner,

Siv

Sivs billede
Siv fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål