Konstant sult

brevkassespørgsmål

Konstant sult

brevkassespørgsmål af
Den Sultende
23 år
Oprettet 3 år 2 uger siden

hallu..

jeg har i en måneders tid været på slankekur.. da jeg ikke kan komme i fitten, som alle mennsker ikke kan for tiden, hvilket er virkelig øv, jeg er Van Til at bruge alle mine, vågne timer dernede.. og mangler det ekstremt meget..

det ligger såDan, jeg har altid spist sundt og fiber rigt, men gået galt her på det, seneste Da jeg ikke, rigtigt har den træning jeg plejer, og det kan min hjerne ikke lide.😅

så jeg er begyndt på hjemme træning, og sundt mad igen.. men problemt er.. når jeg har spist, så er jeg sulten igen, ikke bare sulten, men sulten, som i jeg har ikke har spist i flere uger, når jeg mærker den sult, og jeg prøver at, tænke på noget andet, får jeg halsbrand og bliver utrolig, svimmel.. og det er virkelig ikke særligt rart.. så jeg spiser noget og efter jeg så har spist , så kommer den følelse af sult igen..

-jeg vil utrolig Gerne tabe mig, men det er svært, når jeg aldrig kan blive mæt mere..

-spiser det rigtige spiser bare alt alt for meget af det, og den træning jeg laver er ikke nær så hård, som når jeg er fitten, så jeg indtager mere end jeg forbrænder..

Svar:

Kære dig,

Jeg kan godt forstå det er frusterende ikke at kunne leve sit liv, som man plejede at gøre, forud for nedlukningne af samfundet. Du er ikke alene om at mangle alle de gode ting, som motion kan give. Nu ved jeg ikke, om det overhovedet kunne være aktuelt for dig, men ved graviditet kan man få øget sultfølelse sådan som du beskriver det. Det er mest bare lige så du også har det in mente, hvis og hvis det er en mulighed.

Hvis du synes dit spisemønster og indtag afviger meget fra det tidligere, kan der også være noget underliggende psykisk? Det er en god ide at snakke med din egen læge omkring, hvis det begynder at fylde alt for meget for dig med mad og ønsket om at tabe sig. Det er nemlig en flydende grænse for, hvornår det er normalt til at det går ind og overtager og begrænser en i hverdagen.
Nogle kan også føle sult, der hvor kroppen faktisk bare har brug for noget væske, så du kan også prøve med, om et stort glas vand efter et normalt måltid kunne hjælpe:) Til sidst vil jeg også gerne nævne, at man godt kan have tilbageløb af mavesyre til spiserøret - det kan give ubehag i øvre del af maven ( måske det du mærker som sultfølelse?), sure opstød, halsbrand, smerter bag/lige under brystbenet og hoste for nogen. Her vil din egen læge også kunne komme det nærmere ved at spørge ind til symptomerne og i nogle tilfælde kan man vælge forsøge med "mavesyre-neutraliserende" medicin.

Som du nok har fornemmet, er der flere ting, der kan give dig dét billede, som du beskriver - og jeg synes virkelig du skal tage en snak med din læge, hvis du synes det ikke bliver bedre eller ved forværring. Det skader i hvert fald ikke:).

Mvh Maja

Najas billede
Maja fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål