Har følelsen af jeg skal tisse, efter jeg har onaneret.
brevkassespørgsmål af
Unknown
19 år
Hej. Jeg har oplevet nogle få gange, efter jeg har onaneret, at jeg har følelsen, af at skulle tisse. Hvilket er fint nok, men når jeg så går ud for at tisse bagefter jeg har onaneret, har jeg følelsen af at jeg skal tisse igen. Og sådan kan jeg have det inde for de næste 30 min. Så ville bare høre om det er normalt, og om der er en logisk forklaring på det.

Svar:
Hej med dig
Det kan være helt normalt at føle tissetrang efter udløsning. Måske er blæren godt fyldt op inden du onanerer, i så fald kan det være en god idé at tømme blæren forinden. Det kan også være, at der sidder lidt rester af sæd tilbage i urinrøret, som så generer slimhinden og udløser tissetrang.
Uanset hvad, så gør det overhovedet ikke noget at skulle tisse op til flere gange efter en udløsning. Det er med til at rense urinrøret bagefter.
Hvis du derimod oplever vedvarende tissetrang og/eller svie i forbindelse med vandladningen, så bør du kigge forbi din læge og blive undersøgt for mulig blærebetændelse.
Mvh, Tatjana