Tetralysal med alkohol
brevkassespørgsmål af
JEns
17 år
Kan man godt drikke alkohol med tetralysal, jeg kan ikke finde noget om det i den der seddel. Og når jeg har drukket vil min krop bare af med alt den mad jeg har spist. Er det pga. pillerne?

Svar:
Kære Jens
Tak for dit spørgsmål.
Som du selv skriver, står der ikke noget om, at virkningen af tetralysal skulle blive påvirket af alkohol, når man læser indlægssedlen. Derfor vil jeg mene, at der ikke er  noget problem i at indtage alkohol, mens du får tetralysal.
Mavesmerter og diare er nævnt som en af de hyppige bivirkninger ved præparatet, som ses hos op til 10%, så det forklarer dine maveprblemer:) Men som regel vil sådsanne bivirkninger aftage med tiden, hvis du skal tage medicinen i længere tid.
Mvh Anne