Kan jeg fjerne mit badekar
brevkassespørgsmål af
Pelle
16 år
Hej med jer. Jeg skal flytte i egen lejlighed om 2 år i forbindelse med noget uddannelse. Jeg har de sidste mange år gået i brusebad fordi jeg er for stor til karbad. Men så tænkte jeg på hvis jeg ikke har råd til en lejlighed med brusekabine og i stedet flytter til en lejlighed med et badekar har jeg så mulighed for at fjerne badekaret og lave det om til en brusekabine. Er der nogen der ved om man kan få lov til det så giv mig lige et skriv. på forhånd tak for hjælpen

Svar:
Hej Pelle
Det lyder spændende med uddannelse og at du skal flytte i egen lejlighed.
Langt de fleste lejligheder har brusebad, især de billige, så det ville jeg ikke bekymre mig så meget om, hvis jeg var dig. Og hvis en lejlighed har badekar, vil der også stort set altid være en brusekabine.
Hvis der er et badekar i lejligheden, må du højst sandsynligt kun fjerne det, hvis du har købt lejligheden, og ikke hvis du lejer lejligheden. Det nemmeste ville dog være at vælge en lejlighed, der ikke har badekar, som der heldigvis er mange af.
Venlig hilsen Agnete