Bolleven
brevkassespørgsmål af
Anonym
14 år
Er der nogen der ved hvor man kan finde en bolleven for ingen piger i min klasse interesserer sig for sådan noget endnu og er få liderlig til at vente

Svar:
Hej!
Hvor er det godt, at du skriver, når du går og tumler med tanker og følelser, der fylder meget. Det er helt normalt i din alder at opleve stærke seksuelle følelser og lyst, og det er også helt normalt at blive frustreret, hvis man føler, at ens omgivelser ikke er det samme sted. Jeg tror virkelig mange kan nikke genkendende til følelsen at man bare ikke kan vente med at have sex, så du må endelig ikke tro du er alene.
Når man bliver liderlig og har lyst til at dele det med nogen, kan det føles ret intenst – især hvis man føler, at man ikke har et sted at gøre af den lyst. Men det er vigtigt at huske, at sex – også noget som en “bolleven” – skal være noget, begge parter har lyst til og er klar til, både fysisk og mentalt. Hvis pigerne i din klasse ikke er klar til det endnu, er det faktisk rigtig godt og modent af dem at sige fra – for det er en ret intens ting at være intim med nogen.
Det kan være rigtig fristende at begynde at lede efter nogen online, men det er ikke altid sikkert eller trygt – især ikke når man er ung. Der findes desværre også steder og personer på nettet, som ikke har gode intentioner, og hvor man hurtigt kan komme til at opleve noget, der ikke føles rart bagefter. Så selvom det er frustrerende at vente, er det faktisk bedre at give det tid og finde nogen, du har ægte tillid og kemi med. Sex er noget, der bliver meget bedre af, at man har tryghed og tillid til den anden person – ikke bare noget, man gør for at have prøvet det. Jeg ved godt, det nok er et frustrerende svar at få, når det ikke er dét, du spørger om, men det er nok det bedste, jeg kan give dig.
Indtil du møder nogen, der er lige så klar som dig, og som du har en tryg og ligeværdig relation til, er det helt okay at udforske din egen krop og seksualitet alene. Det er en god måde at lære sig selv at kende og finde ud af, hvad man godt kan lide – uden at føle sig presset eller komme til at overskride andres grænser.
Du er ikke unormal for at have meget lyst. Det, du beskriver, med at være “for liderlig til at vente”, tror jeg, mange unge kan genkende – men det er vigtigt, at du udtrykker den på en måde, der både er respektfuld og tryg for dig selv og for andre. Jeg skriver ikke dette fordi jeg tror du har lyst til at gøre det på en ikke respektfuld måde, men fordi man nogle gange kan blive revet med af lyster, og derfor komme til at glemme de små men vigtige ting. Sex skal være noget, man deler med nogen, fordi begge har lyst – ikke bare fordi man er utålmodig. Og tro mig: de fleste når dertil før eller siden – så du skal nok få mulighed for det, når tiden og personen er rigtig.
Jeg håber, du kan bruge mine tanker til noget, selvom det nok er et lidt andet svar, end du måske håbede.
De bedste hilsner,
Juni fra Cyberhus