Er mit hul for lille?

brevkassespørgsmål

Er mit hul for lille?

brevkassespørgsmål af
Jose
16 år
Oprettet 1 år 8 måneder siden

Hej Jeg er en pige på 16 år som ses med en rigtig sød fyr. Vi har været venner noget tid og er nu begyndt a se hinanden som mere end bare venner. Jeg føler mig rigtig tryg sammen med ham. Jeg er stadig jomfru og har aldrig rigtig onaneret. Han er nu begyndt a give mig finger. Det gør en lille smule ondt, og bløder også lidt efter. Problemet er bare jeg er bange for a tage steppet videre til sex da jeg er bange for der ikke er nok plads. Han kan nemlig kun lige få 2 fingre op og det føltes ikke specielt rart. Jeg syntes selv jeg er nok våd og føler mig også selv klar til det. Ved ikke om jeg skal prøve at være sammen med ham, men så det bare helt vildt akavet hvis han ikke kan stikke den ind😣Fordi jeg føler jo selv jeg er klar, men er der noget jeg selv ka gøre for a “give mere plads”?

Svar:

Hej Jose

Tak for dit brevkassespørgsmål. Jeg kan godt forstå, hvis du bekymrer dig om at have sex første gang, og om dit hul er for lille ud fra det, du beskriver. Først og fremmest vil jeg gerne fortælle dig, at du ikke er den eneste pige, som har henvendt sig her i brevkassen med den bekymring. Der er faktisk mange piger på din alder, som bekymrer sig om deres første gang, om hullet er stort nok, og om det vil gøre ondt.

Dernæst vil jeg gerne sige, at du ikke skal gøre noget, som gør ondt på dig eller føles ubehageligt. Jeg kan godt forstå, hvis du gerne vil have finger eller have sex, og hvis du er træt af eller flov over, at du ikke kan det lige nu. Måske føler du også, at du ikke lever op til din fyrs forventninger? Men det er helt normalt, at det tager tid at finde ud af, hvad der føles rart for en. Og det er helt okay at sige fra, hvis noget føles ubehageligt. Måske kan det være, at I skal nøjes med én finger lige nu, hvis det føles rarere for dig? Eller det kan være, at I skal prøve noget helt andet som forspil?

Du spørger, om der er noget, du selv kan gøre for at give mere plads dernede. Det er sådan, at skeden og skedeåbningen er elastiske muskler, som kan udvide sig og trække sig sammen efter behov. Det kan de, fordi der skal være plads til fx fingre, en penis eller til, at en baby kan komme ud. Det betyder også, at selvom du oplever dit hul som lille, så betyder det ikke, at der ikke kan komme noget op. Det betyder nok snarere, at du måske kommer til at spænde op i dine muskler i og omkring skeden, sådan at musklerne trækker sig sammen, og hullet bliver mindre. Det kan man komme til, hvis man fx bekymrer sig om at få noget op, er spændt, eller hvis man er nervøs. Det er ikke noget, du nødvendigvis gør bevidst. Men det er måske noget, som du selv skal prøve at afhjælpe ved at slappe af i musklerne. Du kan fx koncentrere dig om at mærke efter og få slappet af i musklerne. Som regel sker det automatisk, at man kommer til at spænde op, og så mærker man det ikke. Du kan også prøve at tage lange, dybe vejrtrækninger helt ned i maven. I takt med, at maven udvides, kan man næsten mærke, hvordan spændingerne løsner sig.

En anden mulighed er, at du selv begynder at onanere. For nogle kan det være rart at have prøvet at få enten fingre eller en genstand op i sig, inden man har sex. Det kan være med til, at man vænner sig til at have noget oppe i sig, så det måske bliver nemmere at have sex. For andre kan det være enormt grænseoverskridende og unødvendigt at onanere. Du skriver, at du aldrig rigtigt har onaneret, og det er op til dig, om det er noget, du har lyst til at prøve. Du kan læse lidt mere om onani for piger her.

Og så er det måske også en god idé, hvis du fortæller din fyr om dine bekymringer for, at han ikke kan stikke den ind. Det kan være rart for dig, at han er klar over, hvordan du har det. Dels kan det være med til at gøre situationen mere tryg, og dels kan det være rart, at din fyr er opmærksom på at give dig plads til at få slappet af og til at trække vejret, hvis du får brug for det. Og hvis det så skulle ske, at han ikke kan stikke den ind, så ved han hvorfor.

Jeg håber, at jeg har fået svaret på de spørgsmål og bekymringer, du havde.

De bedste hilsner
Marie

Nikitass billede
Marie fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål