Kan han faktisk liden mig

brevkassespørgsmål

Kan han faktisk liden mig

brevkassespørgsmål af
Anonym
13 år
Oprettet 5 år 8 måneder siden

Hej CH Der er den her dreng som siger at han kan lide mig men ved ikke helt om jeg kan tror på det fordi den dag har skrev det til mig over snap var han sammen med han gode ven skal jeg vælge at tro på ham? Og jeg har også et andet problem hvis han så virkelig mener det ved jeg ikke om jeg kan lide ham fordi jeg har lige været i et andet forhold så jeg ved ikke helt om jeg er klar til at have en kæreste lige nu der er en sidste ting ved det også min far syntes ikke jeg er gammel nok til at have en kæreste så han lød mig ikke komme hjem til min ex fordi jeg har fået min mens og han sagde at han ikke stolede på min ex så hvis i kan give mig et eller flere råd vil jeg være glad

Svar:

Kære dig

Det er ikke altid lige nemt at finde ud af hvordan andre føler for en, og jeg synes det er svært for mig at bedømme om det han sagde var rigtigt. Men jeg kan give dig nogle råd til hvordan du måske kan bedømme det.

Har I snakket sammen siden? Hvis du ikke har hørt fra ham siden han snappede det til dig, så kan det enten være fordi han mente det for sjov, eller måske fordi han er blevet nervøs for hvad du synes. Du skriver ikke hvad du svarede, men jeg tænker at du godt kan tillade dig at spørge om han mener det alvorligt eller om det bare er for sjov. Som du selv skriver, så kan drenge godt finde på at lave sjov, når de er sammen med vennerne, men samtidig så kan det også være at han har fået modet til at sige det, fordi hans ven har støttet ham.

Du skriver også at du ikke er helt sikker på om du er klar til en kæreste, fordi du lige er kommet ud af et forhold. Nogle gange er det nemt at komme over et forhold, og man føler sig klar til en ny kæreste, og andre gange tager det længere tid. Begge dele er okay, men det er kun dig der kan mærke om du er klar. Hvis du ikke føler dig klar, så er det helt okay at sige til ham at du ikke ønsker at få en kæreste lige nu. Jeg synes også du skal huske på at du stadig er ret ung, og der er ingen grund til at have travlt med at finde kærester.

Det sidste du skriver, er at din far ikke vil have at du har en kæreste, og at han har sagt at du ikke må besøge kærester, fordi du har fået mens. Selvom jeg godt kan forstå at det kan føles urimeligt og surt at din far ikke vil have at du har en kæreste, så skal du huske på at han gerne vil passe på dig, og gerne vil have at du har det godt. Men jeg tænker stadig at du godt kan prøve at snakke med ham om hvordan I finder en løsning på at du gerne må have en kæreste uden at han er nervøs hele tiden. Måske er du nødt til at gå med til at du ikke besøger din kæreste alene indtil du bliver lidt ældre, og så må han gå med til at du har en kæreste. I kan f.eks. aftale at I ses hjemme hos dig, hvor han også kan møde kæresten. Så kan det være at han føler sig mere tryg.

Jeg håber du finder ud af hvad ham drengen mente med sin snap, og at du holder fast i hvad du gerne vil. Jeg håber også at du får snakket med din far, og at I finder en løsning som virker for alle.

Husk at du altid er velkommen til at skrive igen eller bruge vores chat.

Venlige hilsner,

Signe