Kønsdel
brevkassespørgsmål af
Max
16 år
Hej cyberhus, jeg er en 16 årig dreng, og jeg er lige startet i gym:) jeg har det faktisk fint bortset fra at jeg er kommet sent i puberteten først i slutningen af dette års forår, og jeg bliver 17 til I starten af 21. Mit spørgsmål lyder at jeg er usikker på mig selv da jeg gerne snart vil have samleje men er bange for at ikke kunne tilfredsstille hende, fordi min penis kun er 12 cm i stiv tilsstand, og jeg har læst følgende, at det er testikler og penis som vokser først, og derfor er jeg bange for at min kønsdels voksning er ovre:/ Kommer min penis til at vokse mere og hvad gør jeg?:/ Mvh en ven.

Svar:
Hey Max
Dem bekymring du har om din penis er du bestemt ikke alene om at have. Hvis du kigger i brevkassen på Cyberhus kan du finde hundredevis af spørgsmål fra drenge med nogen lunde samme bekymring. Faktisk er det helt lige meget om det handler om 10, 12, 15 eller 18 cm. Spørgsmålet er ofte det samme. Bliver den længere, er den god nok, og hvad kan jeg gøre. Jeg skriver det her for at fortælle dig at drenge med en penis der er længere end din, er mindst lige så usikre. For i virkeligheden er de alle sammen helt og aldeles perfekte. Dine 12 cm penis er mere end rigeligt til at både du, og din partner kan have den vildeste "fest".
Vi udvikler os forskelligt, og i virkeligheden er det umuligt at sige om din penis vokser mere. Når du er fyldt 21-22 år, så kan du godt regne med at den ikke vokser mere. Men hvad der sker indtil da kan ingen sige noget klogt om.
Du spørger hvad du skal gøre, og jeg tænker...ingenting. Din penis er lige som den skal være. Den er indenfor det man ville kalde normal størrelse, som er 10-18 cm.
Hvis du er klar til samleje, så er din penis også. Og når du har fået lidt erfaring med samleje vil du helt sikkert også erfare at det der med hvor mange cm den er, er ret ligegyldigt.
Alle, eller de fleste, drenge bekymrer sig om det. Det er helt naturligt. Man kan nemt være ret selvkritisk, når man er i din alder, og man kan let komme i tvivl om hvorvidt alting er "godt nok". Meget få har egentlig grund til det. Her vil jeg igen sige, at din penis er helt og aldeles normal, og lige som den skal være.
Bedste hilsner Lasse